Tlukot srdce
martin
Dobrý den,
užíval jsem tři dny po sobě opakovaně kokain a když jsem s tím pak přestal, tak jsem ještě dva dny poté cítil intenzivní tlukot srdce, podivný tlak a bolest u srdce. Stává se to nebo je možné, že jsem si za již tak krátký čas srdce poškodil? Normálně kokain běžně neužívám. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Martine, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy a znepokojení, dobře, že píšete. Takto na dálku ale není možné určit povahu, ani závažnost Vašich potíží, to může jenom lékař po podrobnějším vyšetření. Netroufneme si ani odhadnout, jestli jde o potíže fyzického, psychyckého, případně obojího rázu, vše je možná a nebyl byste první, ani poslední.
Co Vám však můžeme jednoznačně doporučit, abyste bral tuto zkušenost jako jasný signál, závažnou zprávu Vašeho organizmu, těla i psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé ořechové, a že byste se jim měl napříště obloukem vyhnout, jinak Vás s velkou pravděpodobností čekají další, ještě závažnější potíže.
Pokud by popisované potíže samy, tedy pokud zachováte klid, odpočinete si, vyspíte se, doplníte výživu a tekutiny a vyhnete se všem drogám, včetně alkoholu, neodezní v horizontu nejbližších dnů, doporučuji Vám vyhledat lékařskou pomoc a o všem, co by s potížemi mohlo souviset, otevřeně promluvit, nikdo Vám hlavu neutrhne. Naopak, naděje, že budete brzy v kondici a pořádku, se tak výrazně zvýší.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy v pořádku,
požehnaný Advent, Amrit Sen.