Substituční léčba nástup
Honza
Dobrý den...
Jsem už několik let závislí na morfinu, codeinu a rivotrilu. Dnes jsem byl na zapsání k substituční léčbě abych lépe zvládal svou práci a vůbec život. Na pobytové léčbě jsem byl několikrát bez úspěchu, tak jsem zvolil tuhle cestu. Jen mám dotaz. Dostal jsem na výběr Mezi preparátem suboxone a Metadonem a vůbec nevím co si mám vybrat co je vhodnější :/ můžete mi poradit ? Beru 240mg morfinu 300mg codeinu a 4mg rivotrilu denně a nevím zda bude suboxone stačit, ale metadonu se bojím... Prosím o radu Děkuji :)

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
takto po internetu opravdu nelze radit jaký preparát je pro Vás vhodnější. To by Vám měl poradit pracovník, se kterým jste absolvoval vstupní vyšetření.
Oba preparáty mají své výhody i nevýhody a je potřeba, abyste si promluvil s pracovníkem, který Vám rozdíly vysvětlí. Jednak jsou rozdíli mezi farmakologickým působením, dále např. buprenorfin/naloxon je bezpečnější preparát, methadon má zase jiné výhody, nicméně velmi často jsou i programy s jednotlivými preparáty různě koncipovány a to je opravdu na konkrétní službě, jaká pravidla jsou u nich zavedena a v jaké podobě.
Zkuste si s nimi promluvit, určitě se Vám rozdíly a vhodnost pokusí vysvětlit.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec