Otrava a vše možné
Nikyy255
Dobry den,musím se zeptat někoho profes. Je mi zle 3dny nebo 4dny jsem moc jela pohádala se s rodiči a vyhodili mě z domu snědla jsem asi 200leku všeho druhu nervy,tlak,na prostatu a vsecko Další jden jsem nemohla ani chodit.na sílu jsem dosla dom z Tama mě vyhazovali Ale tata Mě po ráno do hlavy nechal doma s tým že mě jako už dnes zaveze k lékaři a pak půjdu na léčení nejhorší na tom je že naši si chcou vzít maleho do péče.co mám dělat?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Nikyy,
jsem ráda, že jste si na nás v tak těžké chvíli vzpomněla. Bohužel vám však takhle na dálku nedovedu poradit. Přeci jenom toho vím hodně málo. A z toho mála, co vím, mne bohužel jiná varianta, než se dát psychicky po pořádku (třeba při pobytu na detoxu, nebo v nějakém chráněném prostředí), nenapadá.
Z předchozích dotazů vím, že na tom nejste dobře - ne jen pokud jde o braní drog a strach, že přijdete o syna, ale i pokud jde o vaše psychické zdraví - opakovaně zmiňujete obsedantně kompulzivní poruchu, deprese, myšlenky na sebevraždu. Nyní mluvíte o tom, že jste užila mnoho léků a otec se rozhodl vás vzít do léčebny. Takže někam nastupujete? Ono to totiž zní jako pokus o sebevraždu, jako volání o pomoc, jako útěk od problémů, jak vzdávání se, jako že vlastně nevíte, kudy kam. A v takové chvíli může být pobyt v léčebně celkem na místě.
Netuším, v jakém stavu dotaz píšete. Možná jste ještě stále pod vlivem léků. Z dotazu vnímám ze všeho nejvíc silné emoce - hlavně strach. A byť chápu, že spoustu věcí nechcete - nechcete do blázince, nechcete přijít o péči o syna, nechcete být vyhozená na ulici, nechce užívat, nechcete mít psychické problémy - všechny tyto věci se bez ohledu na vás v tuto chvíli dějí.
V jednom z dotazů jste psala, že se závislostí bojujete už 8 let. Zmiňujete, že jste byla letos v léčbě a dokázala pak 6 měsíců abstinovat. Jestli jste vydržela 6 měsíců neužívat, pak nemohla být ona léčba úplně k ničemu.
Netuším, jestli jste docházela na nějaké doléčování nebo pravidelné kontroly. Po tolika letech užívání, je vždy dobré si zajistit nějakou pomoc a podporu i po léčbě právě pro to, že se může i po delší době něco zvrtnout. Stalo se, takže co dál? Určitě by bylo fajn přijít na to, co by vám pomohlo, co byste potřebovala, abyste se cítila lépe a zvládala běžný život bez drog s větší lehkostí. Ale ve stavu, v jaké jste nyní, to nejspíš není možné. Z těch několika dotazů to vypadá, že se situace postupně zhoršuje. A určitě by pomohlo mít nějaký čas a prostor se zastavit a dát psychicky trochu do pořádku a pohody. V tomto stavu přeci není možné se dobře postarat o sebe samotnou, natož o svého syna. Možná je tedy na místě pokorně přijmout, co otec nabízí a využít to sama pro sebe, jak jen to nejlépe půjde. Co vy na to? Syn bude vaším synem, ať ho má v péči kdokoli. Vy o něj vždy můžete začít bojovat. Ale na to musíte být v pořádku! Takže co zabojovat nejprve sama za sebe? Připustit si, že potřebuji pomoc a postarat se o sebe? Možná v této chvíli právě léčebna nebo komunita nemusí být tak špatný nápad. A jestli máte s nějakou konkrétní léčebnou špatnou zkušenost, zkuste jinou. Třeba Kosmonosy nebo Plzeň. Co říkáte? Máte někoho, kdo vám s vyřízením může pomoci? Rodiče?
S přáním hodně sil,
Gabriela Minařík.