Pro Gabrielu Koryntovou
Boner1238
Dobrý den ! Po nějaké té době jsem se rozhodl se opět ohlásit, jak to se mnou vypadá.. Problémy stále přetrvávají ( mám je nonstop celý den ) Začal jsem se o tyhle stavy, co se mi dějí trochu zajímat a zjistil jsem, že se může jednat o tzv. Derealizaci / Depersonalizaci. Projevuje se timhle zpusobem derealizace / depersobalizace ? + mě ještě přibily úzkosti.. Př. Něco jsem četl třeba o schizofrenii, potom úzkostně pozoruji obrázky v časopisu, jestli se mi budou hýbat apod., jak tomu bývá u schizofrenie, nebo jsem si našel nějaké info o Alzheimerovi.. Následně celé dny pozoruji a testuji sám sebe, zda-li si vše pamatuji.. A když si na nějakou věc náhodou nemůžu vzpomenout, začnou mě doprovázet úzkosti, že touhle nemocí trpím apod. Proto se chci otázat, zda-li je možné, že se jedná o derealizaci / depersonalizaci ? ( je u derealizace / depersonalizace normální, že hodně zapomínám ? ) ještě jsem četl, že když prožiju špatný stav z trávy, tak je velká pravděpodobnost, že se to vyvine v derealizaci / deoersobalizaci.. ( je pravda, že mě to vše přijde jak ve snu + rychle zapomínám.. Né moc, ale pouze trochu.. Děkuji, boner :))

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Bonere,
jsem ráda, že znovu píšete, byť mne popis současné situace příliš netěší. Spíš naopak. Vzbuzuje ve mne spíše obavy. Stav, který popisujete, už v nějaké podobně přetrvává minimálně tři měsíce. Postupně vás stále více zaměstnává, zabírá ve vašem životě větší a větší prostor.
Derealiace a depersonalice jsou při užití realtivně častou komplikací, ale měly by s vyprcháním účinku rychle zmizet. Když potíže přetrvávájí, obvykle se k nim přidají i úzkosti. Jejich výsledkem může být i to, že při přečtení informací o schizofrenii, nebo i jiné psychické poruše, se budete bát, že se vás tyto problémy také týkají. A právě toto je jeden ze způsobů, jak něco relativně drobného postupně přebere vládu nad vaším životem. Potíže se nabalují a postupně se omezujete a přizpůsobujete, izolujete se tak často od okolí.
Bonere, jestli se mohu přimluvit, seberte odvahu a objednejte se k psychiatrovi. Tohle už samo nezmizí. Už nejde jen o nějaký špatný pocit po užití, tohle začínají být chronické potíže, které ovlivňují celý váš život. Neobjednáte-li se teď, časem se možná situace zhorší natolik, že budete naprosto vyčerpaný, nebo vás dovede někdo z nejbližších. Ale jak jsem již několikrát psala - chronické, tedy dlouhodobě neléčené potíže, které se na sebe postupně nebalovaly, se léčí ztěžka a zdlouhavě. Zaražte to teď, dokud by to ještě mohlo být relativně snadné. Co vy na to? Věděl byste na koho se obracet?
Zdraví,
Gabriela Minařík.