Hubnuti na trave
Vaclav
Kouřim trávu zhruba rok jednou az dvakrat denne malou cigaretu ne velke dzointy.Zhubl jsem 13 kg.Uz jsem prosel vsema vysetrenima a ruzne leky a nic nezabira.Doktorum jsem o konzumaci nerekl tak jsem se dnes rozhodl prestat travu kourit a uvidime.Je mozne ze to je z travy?Dam vedet jak to dopadlo.Mate nekdo stejny problem nebo podobnou zkusenost?Dejte vedet dik Venca

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Václave,
jeden z docela dobře známých účinků marihuany je aktuální zvýšení chuti k jídlu, které vede i k větší konzumaci potravy. I to je důvod, proč by mělo smyls ji podávat podávat paciantům, kteří trpí nechutenstvím (např. z důvodu chemoterapie). Nicméně z hlediska dlouhodobého užívání se ukazuje, že pravidelní uživatelů marihuany mají nižší BMI (body mass index, hmotnost vůči své výšce), tzn. mají nižší váhu než ti, kteří marihuanu neužívají. Toto prokázalo již několik studií (např. zde). Nejspíš by tedy bylo možné dát marihuany do souvislosti s vaším úbytkem váhy během roku. Nicméně se mi přeci jenom zdá docela velký. I proto bych přemýšlela o tom (pokud jste tedy vyloučil jakékoli jiné zdravotní souvislosti), co se vlastně v posledním roce všechno událo, změnilo, co se stalo před rokem, kdy jste si vlastně úbytku na váze začal všímat ... máte novou známost, změna práce, denního režimu, sportu, děláte něco jinak, jíte méně?
A možná není od věci o tom užívání marihuany říct doktorům. Dneska už z toho zas takovou vědu nikdo moc nedělá. A nebo pak hulení vysadit a pozorovat, co to po několika měsících udělá - jak sám ostatně máte v plánu. Ale nečekejte, že se váha změní příliš rychle, kor když hubnutí trvalo rok. Bude to chtít vysadit opravdu na delší dobu.
Snad alespoň takto.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.