Nepovedená Aplikace do krku
Jenny
Dobrý den,chci se zeptat.. Kamarád mi po několikáté aplikoval do krku, zatím se mu to vzdy povedlo bez problemu. Ale tentokrát i když to bylo po dlouhé době se mu to nepovedlo bez následujících obtíží. Ani jsem necítila,to co vzdycky.V podstatě se dostavila hned bolest. Uz je to 3. den a furt mě to bolí. Vcera jsem místo ledovala. V místě vpichu nemam zadne zarudnutí, Boli mě to, když kousu,polykam,piju,ztezi muzu hejbat s hlavou. 1. den me bolelo k tomu i rameno. A dnes přemýšlím, že pujdu opravdu do nemocnice. Jako se nechce nikomu ani já nejsem výjimka.. Ale dnes mam slavit narozeniny,tak se chci zeptat
"jak probíhá návštěva a postup lékaře"?
Předem dekuji za odpověď
S pozdravem Fxxxxx

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Jenny,
postup lékaře by měl být stejný bez ohledu na to, kam a ke komu půjdete. Ve vašem případy by bylo dobré zajít na chirurgickou ambulanci.
Nejspíš půjdete přes sestru, nebo nějaký centrální příjem, kde se zeptají na potíže, pak vás nechají čekat v čekárně a nakonec se uvidíte s lékařem. Jestli chcete pomoct, nejspíš se neobejdete bez toho, abyste řekla pravdu. Pak bude následovat vyšetření pohledem, pohmatem, případně několik dalších vyšetření a čekání v dalších čekárnách. Cílem bude zjistit,, z jakého důvodu máte potíže - může jít o poranění nervu, žlázy, vnitřní absces, zánět, kombinace více věcí. Problém je blízko hlavy, na velmi citlivém místě na krku a byť může být v tuhle chvíli potíž relativně v klidu, tzn. cítíte pouze bolest, kdyby šlo o nějaký opouzdřený zánět, tak při jeho prasknutí můžete mít rázem obrovské problémy. Tím chci říct, že to za návštěvu lékaře určitě stojí! Neodkládejte ji!
Co však můžete čekat, je nepříjemné chování personálu. Nemusí to tak být, ale přeci jenom není od věci se psychicky trochu obrnit. Většina lidí se k uživatelům drog příliš mile nechová. Pokud možno se upravte, přijďte čistě hezky oblečená. Změřte si teplotu. Vezměte si kartičku pojištěnce a občanku, mějte drobné na případné poplatky. Držte se popisu problémů, narovinu popište co se stalo, kde a co vás bolí. Odpovídejte krátce a přesně, když nevíte, řekněte že nevíte. Vyhněte se hádkám, připravte se spolknout pár opovržlivých pohledů. Zmíníte-li, že víte, že to celé byla obrovská blbost (něco ve smyslu "jsem úplnej debil/kráva, tohle mě vyděsilo, prosím pomozte mi"), může to trochu pomoci. Jednoduše - dost možná se tam budete cítit nepříjemně, poníženě a naštvaně. Zkuste to ale všechno ustát, ona se pak dostaví i úleva s tím, jak zjistíte, že to pomohlo. Vaše zdraví za to stojí!
A pokud vás tahle zkušenost nepřesvědčí, že užívání je opravdu "debilní" nápad a bylo by lepší s tím přestat, a budete chtít v užívání dál pokračovat, zajděte si do nejbližšího káčka a poproste někoho z pracovníků, aby s vámi probral způsoby aplikace. I injekční užívání má svá pravidla tak, abyste si co nejméně ublížila. Užívat do krku je snad tou nejnebezpečnější možností. Stálo by za to podívat se minimálně po jiných místem kam si bezpečně aplikovat, případně změnit způsob aplikace.
Osobně se pochopitelně přimlouvám za asbtinenci, ale to je možná mimo rámec vaší pozornosti. Nebo se pletu?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.