Pervitin - jehla
Matthew
Dobrý den, již 5 mesicu užívám pervitin nitrožilně , tento způsob užívání je pro me velice výhodný a efektivní , jelikož mi stačí menší množství pervitinu , ale chtěl bych přestat užívat injekčně , ale je tu j eden problém . Při užívání nosem mi to skoro nic nedělá při užívání davek, které užívám injekčně , nosem potřebuji aspoň 200mg, injekčně max. 100. Tak se chci zeptat jestli je tu nějaký jiný způsob užívání při kterém se vstřebá větší množství látky než při užívání nosem? Slyšel jsem neco o rektálním užívání, že by to mohlo být lepší nez nosem. Je to pravda? Potřebuji to vedet protoze jehle se chci nadobro vyhnout, děkuji .

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Matthew,
máte pravdu, že biologická dostupnost je při injekční aplikaci největší. Zároveň ji doprovází i onen téměř okamžitý a obrovsky rychlý nástup účinku, jakýsi ráz, se kterým účinek přijde.
Při aplikaci kouřením je biologická dostupnost cca 90% (u metamfetaminu ve formě hydrochloridu, tzv. "ice", "sníh"). Byť kouření není sniff/šňupání, vaších 50% mne trochu překvapuje, ale možná souvisí i se samotným nástupem (oním rázem), ketrý je u sniff klidně i několik minut, zatímco u intravenozní aplikace. de účinek nastupuje okamžitě.
Každý způsob aplikace má své "výhody" i rizika. Injekční je nejefektivnější co se týče dostupnosti, poměr cena výkon je nejlepší pokud jde o účinek, který je navíc s intenzivním nástupem. Na stranu druhou je tento druh aplikace nejnebezpečenější pokud jde o zdraví, přeci jenom pervitin do žil nepatří, nemluvě o tom, co všechno leckdy prášek za pervitin navíc obsahuje (takže roste. riziko infekcí v místě vpichu nesprávnou aplikací nebo látkou, nebo i zanesení infekcí do oběhového systému, jeho poškození, poškození žil žilních chlopní, poranění nervu apod., krví přenosné nemoci z nichž řada je velmi nebezpečných atd.), právě ona intenzita je velmi zatěžující pro kardiovaskupární systém, roste rychlost rozvoje závislosti, tedy i tolerance. Srovnat rektální užití s užitím sniff ovšem nedovedu.
Spíš bych to postavila tak, že užívat drogy není nikdy bezpečné. Existují bezpečnější varianty, než injekční, ale u nich pro změnu nebývá účinek tak intenzivní, resp. dochází ke ztrátám, nemluvě o dalších specifických rizicích - např. při sniff nebo aplikaci na jakoukoli sliznici dochází de facto k poškození sliznice a jejímu poleptání. U nosu není nezvyklé, že pak dochází k zánětům, objevují se strupy, krvácení, někdy dojde i k naprostému rozpadu nosní přepážky.
Snad tedy alespoň takto. Jinak pokud zajdete do kontaktního centra, neměl by být problém, aby s vámi někdo z pracovníků probral zásady bezpečnější možnosti aplikace.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.