Hypnogen
Jan
Dobrý den, mám dotaz ohledně užívání Hypnogenu. Můj kamarád ho má předepsaný, a vím že ho ve velkém množství konzumuje jen tak. Tvrdil mi , že závislost na něm nemá ,taky ho přestal ho brát na dobu asi 14 dní. Pak se k němu zase vrátil.Je možné vytvořit si závislost?Bere ho přes den 3-4 a zapijí to energy drinky, aby vykompenzoval ospalost. Jaký vliv to může mít na jeho zdraví? Děkuji

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
samozřejmě, že je možno si na zolpidemu vytvořit závislost. Zolpidem má poměrně mohutný závislostní potenciál, také proto je nutno ho užívat pouze na co nejkratší dobu problémů se spánkém. Pokud je nutno užívat dlouhodobě, je nutné vybrat jiné léčivo z jiné skupiny, které nemá závislostní potenciál a je indikováno k dlouhodobému užívání.
K tomu co se může stát, je možno najít informace např. zde (jedná se sice o informace o benzodiazepinech, avšak zolpidem a jemu příbuzné látky jsou benzodiazepinům velmi podobně): http://drogovaporadna.cz/psychofarmaka/benzodiazepiny.html.
Pokud bycste znovu potřeboval odpovědi. Neváhejte napsat znovu.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec