Tváře
Rival145
Dobrý den je mi čerstvě 19 let a jsem v kontaktu s drogama skoro pořád od 14let rekreačně užívám marihuanu nikdy jsem neměl potřebu zkoušet něco víc... s přibývajícím věkem jsme začali jezdit na diskotéky různé akce apod. Vyzkoušel jsem extázi poprvé v 17 letech od té doby jsem do dneška jich měl maximálně 10 když to hodně přeženu .Vyzkoušel jsem také MDMA které jsem si párkrát vzal ale v intervalu 3mesice zpátky po měsíc zpátky a to malé množství za tu dobu jsem mohl maximálně užít 1.5g MDMA a poslední dobou jsem si všiml že mi trochu propadly tváře ale ne jen já ale i můj mladší bratr i kamarádi si všimli. Jsem dost hubený 185cm 60kg celý život sportuju a mam rychle spalovani jim skoro vsechno ikdyz jsem posledni dobou trochu flakal pitny rezim i dostek stravy. Myslíte že je možné že je to z té drogy?? Je to vůbec možné? Při takle málem množství nemělo by se to projevovat až po několika letech užívání?Jsem z toho dost špatnej vypadám jako fetak a nevím jak to mám řešit... Ještě mě napadlo jestli ty tváře nemůžou být vytahané z takzvaného žvýkání při požití extáze... Děkuju za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Rivale,
popravdě řečeno, nedokážu vyloučit ani tuto možnost. A to i s ohledem na to, že i jednorázové užití drogy může zanechat v mozku stopy a mít tedy vliv na kde co.
Nicméně spíše bych se přikláněla k tomu názoru, že to spolu příliš nesouvisí. Mnohem pravděpodobnější mi připadají dvě jiné možnosti - optimističtější a doufám, že ta nejvíce pravděpodobná, je, že procházíte nějakou fyzickou změnou, zanedbáváte stravu a pitný režim. Zkuste dohledat fotky rodičů a jejich sourozenců zamlada, promluvte s nimi o tom, že se vám zdá, že se nějak měníte, jestli jim to někoho z rodiny připomíná. Ta druhá varianta by mohla znamenat nějaké zdravotní potíže. Takže pokud vás v tuhle chvíli trápí změna vzhledu ve tváři, třeba ve spojení s nějakou fyzickou (nechuť k jídlu, rychlé trávení, časté chození na záchod při větším množství jídla apod.) nebo psychickou nepohodou (deprese, úzkosti, horší spaní), není nic jednoduššího, než se obrátit na lékaře. Ono může jít třeba i o nějakou "banalitu" v podobě potravinové alergie nebo nesnášenlivosti, kdo ví.
Budu ráda, když se ozvete, jak dopadl exkurz do rodinné historie, případně lékař. Doufám, že jsem vás s tou možností zdravotního problému nevystrašila, to bych nerada, byťˇje mi jasné, že vás taková možnost netěší. Snad ani nebude tou správnou.
S přáním pěkného adventu,
Gabriela Minařík.