Dlouhodobé kolabování po extázi
NatyO
Dobrý den,
obracím se s tímto dotazem na Vás, protože jsem nikde na internetu nenašla možné vysvětlení, a nedostavilo se mi ani od lékařů.
Před třemi roky jsem poprvé zkusila extázi a následně jsem ji užívala 1x měsíčně po dobu 6 měsíců. Druhý den po užití extáze mi nikdy nebylo nijak zle, jen mě bolely čelisti, ale to je u extáze běžné. Následně jsem si dala půl roku pauzu, kdy jsem pila pouze alkohol. Po té pauze jsem si dala jen půlku jedné tabletky. Ani jsem moc necítila účinky, ale i tak jsem dávku nezvýšila. Druhý den mi bylo velmi zvláštně. Motala se mi hlava, cítila jsem jakoby moje tělo vážilo 300kg a třásla jsem se. Následný den ráno mě probudila potřeba zvracet. Vyzvracela jsem se a ihned nato, jsem se probudila na zemi. A takto to vypadalo následný 4 dny. Vyzvracela jsem se a zkolabovala klidně 6x za den. Nebyla jsem si jistá, zda to může být extází, ale pro jistotu jsem si slíbila, že s ní skončím. A taky skončila.
Ovšem o 7 měsíců později jsem byla na párty s mým (teď už) ex přítelem, který mi bez mého vědomí hodil do pití tabletku extáze. Druhý den mi opět bylo divně, zase jsem se třásla a moje tělo bylo hrozně těžké. A další ráno na to jsem zase začala zvracet a kolabovat. A opět to trvalo cca 4 dny. Když jsem zkolabovala před svojí matkou, hned mě odvezla do nemocnice, kde jsem strávila celý týden. Nic mi nezjistili, ale já jim ani nepřiznala co mi ex přítel udělal, protože jsem ho chtěla krýt.
Ale hlavní důvod proč Vám dnes píšu je, že už to je rok a půl co jsem byla v té nemocnici, a stále minimálně 1x měsíčně zkolabuju. Už nezvracím, ale vždy se mi udělá nevolno a pak se probudím na zemi. Tenkrát před nemocnicí to bylo naposledy, co jsem extázi užila.
Myslíte, že mi mohla extáze nějak dlouhodobě poškodit mozek, a proto stále kolabuji? Nebo znáte jiné možné vysvětlení?
Budu moc ráda za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Naty,
víte, ono je pro lékaře velmi obtížné zjistit, co se s vámi děje, když neznají podstatné okolnosti a souvislosti. Pokud jim o užití extáze neřeknete, nejspíš budou hledat zcela jiné příčiny, než když se o něm dozví. Minimálně pokud jde o spouštěč těchto potíží. Důvodů, proč tyto potíže opakovaně i bez užití extáze máte, může být určitě více - přes kardiovaskulární systém, neurologický problém až po hormony nebo psychiku. Psala jste, že poslední užití proběhlo před rokem a půl. Od té doby jste tedy měla více než deset "záchvatů". Byla jste s tím znovu u lékaře? Co psycholog? Máte někoho, s kým můžete o všem bez obav mluvit?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.