dieťa
XXX
dobrý den,chcem sa opýtať na to,ako môže pôsobiť na vývoj plodu,to že otec je dlhodobý uzivatel pervitínu,zatiaľ čo ja som ho síce skúsila,ale nepokračujem v tom..

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,
pokud je přítel uživatelem pervitinu, chápu, že máte obavy o zdraví dítěte, stejně tak asi obavy ohledně budoucnosti. Ohledně těhotenství, jeho užívání pervitinu, by nemělo mít vliv na vývoj plodu, ve smyslu možných vývojových vad. Jiné by to samozřejmě bylo, kdybyste drogy konzumovala Vy/matka. Tam pak hrozí poměrně dost potíží. Opravdu to bylo jen jednou a v užívání nepokračujete?
Pokud se jedná ,,jen" o konzumaci otce, stejně by Vás tato informace neměla zcela uklidnit. V tomto případě, je samozřejmě nejvhodnější být od drog co nejdéle. Čím déle, tím lépe. Nejenom, že se organismus vyčistí a celkově zregeneruje, podstatná je i psychická stránka a odolnost. Ta dostává užíváním drog jaksi dost zabrat. Na to navazují sociální schopnosti, které mohou také pokulhávat, díky životu s drogou. Na což se zase nabalují další záležitosti, jak je pak daná osoba schopna obstát v životě celkově, tedy i v rodičovské roli. Netuším tedy, jak často se přítel k užívání pervitinu schyluje, nicméně pokud by jeho konzumace pokračovala i nadále, jistě by to mělo i vliv na zdravý vývoj dítěte, klasický chod a funkčnost rodiny.
Nejde jen o to porodit zdravé dítě, bez toho, aby si během těhotenství nevytvořilo návyk na užívanou látku nebo aby nebyl plod konzumací poškozen. Jde také a to především, aby se dítě narodilo do připraveného prostředí, vytvořeného bezpečného zázemí a mělo rodiče, kteří budou schopni v rodičovské roli obstát. To není úplně snadné pro kohokoliv, i pro lidi, kteří problém s drogami nikdy neměli.
Pokud budete mích chuť, můžete o své situaci napsat více. Jak často a jak dlouho přítel užívá, jak to máte Vy, jak partner na těhotenství nahlíží, zda by byl ochoten se svým užíváním něco dělat ve smyslu léčit se atd...
Můžete využít tvz. skryté poznámky, ta není součástí veřejného webu. Pokud byste měla zájem současnou situaci probrat v osobním kontaktu (což by asi bylo rozumné), můžeme Vám doporučit kontakty kam se případně obrátit. Zvažte to a ozvěte se.
Mějte se zatím hezky.
S pozdravem, MK