Motivace, abstinence, vydrž
Kája
Ahoj, mám víc dotazů v jednom, ale zkusím to vzít postupně.
Loni v létě sem se seznámila s pervitinem (šňupání). Od června do listopadu jsem podnikala jízdy cca jednou max 2x do měsíce, od prosince do letošního září to bylo až na pár výjimek každý víkend.
Ze začátku to bylo relativně v pohodě, víkend sice zabitej, ale od pondělí sem byla schopná normálně fungovat (domácnost, sport, všechno).
Od začátku roku se mi, ale šíleně zhoršil i dojezd - záchvaty pláče, pocit méněcennosti... Prostě depka. Postupně i ztráta chuti ke všemu a hlavně i ztráta fyzické síly.
Od září se snažím přestat úplně. Měsíc sem to vydržela, jen sem trochu víc kouřila trávu. Ale tu spíš používám jako uspávadlo, protože mám po trávě spací stav. Po měsíci sem si dala trochu perníku, ale ten stav byl spíš depresivní, než taková ta viiiii nálada jako vždycky před tím.
A v listopadu sem si dala 2x a z toho jednou zcela účelně a vědomě a stav byl takový v pohodě.
Ten měsíc co sem byla čistá byl super, začalo mě zase bavit sportovat, učila sem se zase dělat běžný věci bez drogy a přišlo mi to super, ale každý to další užití mě sráží ke dnu. Mám pak depky nic se mi nechce a do toho mě teď drogy navštěvují i ve snech (po každé je tam spousta drog a já dělám vše pro to abych si mohla dát, ale nějak to nejde).
Chci přestat, zatím se mi povedlo přestat kouřit, což mi přijde vtipný, ikdyž někdo vedle mě kouří, je mi to jedno, ale když by vedle mě byl někdo s matrem v kapse, tak se asi neudržím. Budu se snad muset do nekonečna zavírat doma??? (Ten měsíc čistá sem vydržela i hlavně pro to, že sem byla na neschopence).
Existuje nějaký typ a rady jak zase plně získat motivaci a zapomenout na drogy??? A za jak dlouho bez drogy se mi zase zlepší i psychika (všímám si jak sem agresivnější, přecitlivělá a celkově jiná než dřív). Případně kam zajít pro rady a motivaci?
Moje okolí se dělí na dva tábory lidi co taky něco berou a lidi co nemají nejmenší ponětí. Těm co berou se snažím maximálně vyhnout a před tím druhým táborem se trochu stydím a rozhodně se jim nechci svěřovat.
A taky poslední dotaz, mojí babičce zjistili Parkinsona a pravděpodobně ještě nějakou psychickou poruchu. Je možné, že sem si tímhle rokem s drogou nějak výrazně uškodila a mohla rozjet nemoc? Hlavně z té psychiky mám strach protože ty dojezdy a stavy potom jsou fakt šílený.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Kájo,
měsíc se držíte, to je skvělé!
Asi by bylo nejrozumnější (a sama i žádáte o kontakt), se co nejdříve obrátit na nějakou adiktologickou službu, abyste měla podporu a posilovala motivaci.
Blansko, Psychiatrická ambulance
Psychiatrická léčba
Sadová 33, Blansko, 678 31
Zobrazit na mapě
Tel.: 516488438
MUDr. Maria Duránková
www: http://www.nemobk.cz
ČR, Skupina: Proměna
Anonymní alkoholici/narkomani
Místo setkání: Oblastní charita Blansko, Komenského 19 (kousek od vlakového nádraží Blansko město); bezbariérový přístup, Blansko
Zobrazit na mapě
Tel.: 603170835, 603781471
Čas setkání: středa 17:30 h
Jirka, Tomáš
Brno - Černovice, Denní sanatorium
Psychiatrická nemocnice Brno
Denní stacionář
Húskova 2, Brno, 618 32
Zobrazit na mapě
www: http://www.pnbrno.cz/
Brno, Adiktologická ambulance
Remedis, s. r. o.
Ambulantní program
Bratislavská 41, Brno, 602 00
Zobrazit na mapě
Tel.: 720 071 462
Ambulance je určena dospělým uživatelům návykových látek (včetně alkoholu a tabáku) i patologickým hráčům. Cílem je i spolupráce s osobami blízkými a se sítí dalších specializovaných služeb (adiktologických, zdravotních i sociálních).
Bc. et Bc. David Věchet
www: http://www.remedis.cz/
Brno, Ambulance RENADI
RENADI o. p. s.
Ambulantní program
Bratislavská 2, 3. patro, Brno, 602 00
Zobrazit na mapě
Tel.: 539 011 302, 721 911 633
mapování a diagnostika závislosti a léčba; specializace na závislosti na hazardních hrách, návykových lécích a alkoholu; služba je určena i rodinným příslušníkům
Mgr. Veronika Šuráňová
www: http://www.renadi.cz/
Brno, Ambulantní léčba a poradenství
ÚPLZ A Kluby Brno, z. ú.
Ambulantní program
Křenová 67, Brno, 602 00
Zobrazit na mapě
Tel.: 548 211 860
pro uživatele legálních návykových látek (alkohol, léky, hazardní hry)
Martin Klíč
www: http://www.akluby.cz
Brno, Kontaktní centrum DROM
Kontaktní centrum
Bratislavská 227/41, Brno, 602 00
Zobrazit na mapě
Tel.: 730 163 125, 730 163 126, 730 163 127
Kontaktní centrum se soustřeďuje na uživatele návykových látek a osoby ohrožené závislostí, ex uživatele v abstinenci, příležitostné uživatele a experimentátory. Služby jsou poskytovány klientům z vyloučených lokalit starších 15 let.
Lucie Doležalová, DiS.
www: http://www.drom.cz/sluzba/cz/112/kontaktni-centrum/
Brno, Kontaktní centrum v Brně
Společnost Podané ruce, o. p. s.
Kontaktní centrum
U Červeného mlýna 1, Brno, 612 00
Zobrazit na mapě
Tel.: 543 249 343, 775 889 919 (objednání na individuální konzultace)
Bc. Alexandra Rendásová
www: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/kontaktni-centrum-v-brne/
Brno, Krizové centrum s linkou naděje při Psychiatrické klinice
Fakultní nemocnice Brno
Psychiatrická léčba
Jihlavská 20, Brno, 625 00
Zobrazit na mapě
Tel.: 532 232 078, 547 212 333 (linka naděje)
linka naděje s nepřetržitým provozem
MUDr. Libuše Holcapflová
www: http://psychiatrie.med.muni.cz/
Brno, Poradenské centrum pro drogové a jiné závislosti, odloučené pracoviště PPP
Ambulantní program
Sládkova 45, Brno, 613 00
Zobrazit na mapě
Tel.: 548526802
primární a sekundární prevence, poradenství, telefonická krizová intervence
PhDr. Lenka Skácelová
www: http://www.poradenskecentrum.cz
Brno, Poradenské centrum v Brně
Společnost Podané ruce, o. p. s.
Ostatní
Hilleho 5, Brno, 602 00
Zobrazit na mapě
Tel.: 773 770 885
Poradenské centrum v Brně nabízí komplexní pomoc a poradenství lidem, kteří se dostali do problémů v souvislosti s užíváním nelegálních drog a mají zájem na jejich řešení; poradenství i pro osoby blízké těchto lidí.
Mgr. Alžběta Stromšíková
www: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/poradenske-centrum-v-brne/
Brno, Terapeutické centrum v Jihomoravském kraji
Společnost Podané ruce, o. p. s.
Ambulantní program
Hapalova 22, Brno, 621 00
Zobrazit na mapě
Tel.: 541227704, 608719801
Mgr. Ivana Kuchařová
www: http://www.podaneruce.cz
Tak se držte! Budu ráda, když dáte vědět, jak se Vám daří! MK