Délka abstinenčních příznaků
Láďa
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak dlouho přibližně trvají fyzické abstinenční příznaky po vysazení Lexaurinu?? Takže mi jde čistě jen o tu fyzickou závislost těla na tom léku. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Láďo, dobrý den.
Dotaz se stejným zněním jste zadal i na www.benzo.cz (spravujeme i tuto poradnu). Odpovídala na něj MUDr. Tereza Ehrenbergerová, níže Vám kopíruji její odpověď.
Mějte se hezky, MK
Kopie:
Dobrý den, děkujeme za dotaz.
Uvádí se, že fyzický abstineční stav by měl odeznít nejdéle do dvou týdnů. Maximum příznaků se objevuje druhý až třetí den, po týdnu by asi byl člověk venku z nejhoršího.
Zároveň jsou ale i případy, kdy bývalí uživatelé pocitují cosi jako abstinenční příznaky i déle - v mírnější formě. Odborně se tomu říká PAWS - Post-Acute Withdrawal Syndrome, post-akutní syndrom z vysazení. Mohou tak přetrvávat až týdny či měsíce, nebo se objevují ve vlnách a zase mizí i po delší době po vysazení
Záleží určitě na tom, jak dlouho dotyčný užíval a také jak vysoké dávky (něco jiného jsou běžné terapeutické dávky, kde riziko takových dlouhotrvajících potíží bude nižší, a něco jiného jsou násobně vyšší megadávky, kde je to pravděpodobnější). Také záleží na tom, jak dotyčný vysazuje - v každém případě bych doporučovala vysazování postupné v průběhu i několika týdnů.
Stačí to takto? Případně se ještě ptejte, kdyby vás zajímalo něco konkrétního.
Přeji pěkný den
T.E.