Toxická psychóza
Daizra
Dobrý den beru od 12let pervitin a občas Heroin přes rok ho užívám nitrožilně. V roce 2016 mi byla diagnostikována silná toxická psychóza a byla jsem hospitalizována na psychiatrii kde jsem dostala pak léky cca na týden. Mám zákaz jaké koliv drogy i marihuanu a alkohol protože se mi to může kdykoliv vrátit. Už mnohokrát se mi vrátila tox.psychoza ale vždy si říkám že mám pouze halucinace a ať si jdu lehnout dokážu jí už ovládnout jelikož v tom roce 2016 kdy se mi začala projevovat toxická psychóza a nevěděla jsem že to jsou pouze halucinace a myslela jsem si že je to realita tak jsem pobodala svého kamaráda do ruky. Mám dvě děti 3 měsíce než jsem otěhotněla jsem byla čistá (dítě neplánované) a držela jsem se skoro 5let bez drog bez všeho žila jsem jen pro rodinu a pro své dvě krásné dcery ale právě v roce 2016 mi ex přes soud sebral mladší dceru a já se psychicky zhroutila a začala jsem opět užívat pervitin ale ve větším množství. Starší dcera má vše krásný pokoj máme krásný dům má plno hraček věnuji se ji na plno je šikovná než její vrstevníci sociálka o mě ví že jsem narkomana a sami řekli že mi ji nemůžou odebrat jelikož dcera má vše a starám se o ní. Hrozně ráda bych přestala ale nedokážu přestat jelikož si přejí miminko mám úžasného snoubence (on nic nebere ale o mě to ví) když jsem zjistila že jsem s ním těhotná před 2mesici hned jsem přestala ale bohužel jsem potratila tak jsem opět začala brát. Chci zpátky svůj starý život když jsem byla čistá když se mi narodili moje dcery byla jsem jiná dokonalá a hrozně mě štve že jsem narkomanka protože vím že tahle životní etapa není pro mě Dobrá. Do káčka docházím ale tam mi řekli že budu pouze docházet na testy a terapie a až se uvolní místo půjdu na léčení. Ale já jsem závislá na jehle a na nástupu proto bych byla ráda kdyby bylo možné nějaké náhražky co se dá dát nitrožilně. Nevíte o nějaké takové léčbě? Když vynechán pervitin cca 4 dny mám křeče v celém těle mám teplotu průjmy a zvracim. Prosím o radu

Odpověděl: Amrit Sen
Daizro, zdravím Vás,
díky za důvěru a sdílení Vašeho pohnutého příběhu.
Na psychostimulanty neexistuje fyzická závislost a případné zdravotní potíže při abstinenci, jsou zpravidla způsobené dlouhodobým vyčerpáním, "opotřebováním" organizmu a špatnou životosprávou, substutiční látky tedy zpravidla nejsou nutné.
Existují sice látky, léky, které mírní příznaky psychického, často velmi trýznivého abstinenčního syndromu a trvat, nebo se opakovat a vracet různě dlouhou dobu, ty se však nikdy nepodávají nitrožilně, v našich podmínkách se běžně nepředepisují a závislost samotnou z dlouhodobějšího hlediska neřeší.
Je moc fajn, že jste v kontaktu s odborníky a chcete svoji závislost řešit.
Z mého pohledu potřebujete intenzivní dlouhodobější pobytovou léčbu, včetně nezbytné následné péče, tedy dlouhodobého doléčování.
Možná jste slyšela o terapeutické komunitě Karlov, kam je možné nastoupit i s dětmi.
Obávám se, že pokud budete léčbu odkládat, přijdete nejen o děti, ale úplně o všechno.
Výhodou, oproti mnoha závislým, kteří se rozhodují k léčbě, Vám může být sociální ukotvenost.
Terapeutická komunita Karlov SANANIM
Karlov 3
398 04 Smetanova Lhota
pošta Čimelice, okres Písek
Telefon: +420 605 915 990
E-mail: karlov@sananim.cz
Kontakt pro zájemce o léčbu matek (otců) s dětmi:
Pracovník Denního stacionáře SANANIM
Telefon: +420 220 803 130
Mobil: +420 605 212 175
+420 702 036 237
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/terapeuticka-komunita-karlov-tkk.html
Přeji Vám vše dobré, hodně štěstí,
Amrit Sen.