Odp.
Patrik
Dobrý den v prvé řadě děkuji za odpověď na moji předchozí otázku.
Po přečtení vaší odpovědi bych vám rád doplnil pár informací.Začnu tím že kouřením marihuany jsem se nikdy necítil být starší nebo ji kouřil abych zapadl nebo na sebe poutal pozornost ale vzhledem k tomu že už od svého dětství jsem byl velmi často ve stresových situacích kterým mě vystavovala matka nebo opakované neshody/spory s jejími partnery.začal jsem hledat něco co by mě pomohlo tzv. ,,Hodit se do klidu,, ze začátku jsem sportoval a marihuanu kouřil jen když fotbal nepomohl dostatečně vyprázdnit hlavu.pak přišlo stěhování a se sportem byl konec (ne z vlastní vůle ale skrz nulovou podporu matky a nedostatku volného času skrz chození po brigádách a školy ). Pauzy jsem za tu dobu měl celkem 4 pokaždé to bylo cca 6 mesicu. Neměl sem žádné abstinenční příznaky nic takového ani chuť si zahulit a jelikož si pěstují sám tak během každé te pauzy možnost byla. Každopádně alkohol vůbec nepiju a co se týče ostatních drog tak ty také neužívám i když zkušenost mám přístup k nim taky tak mě to nikdy nic neřeklo. Díky marihuaně se dokážu s klidnou hlavou v jakékoliv situaci postavit tak že nervy negativní myšlení a deprese jakoby nebyly a ihned začnu řešit situaci s čistou hlavou můžu normálně premyslet nad úkoly v práci nezapomínám nemám problém se vstavanim prostě jako zdravý střízlivý člověk co plní všechny povinnosti jak má. Je možnost že marihuanu nahradím něčím jiným z přírodních zdrojů reálná? Zdravotní stav mám výborný dýchací soustavu mám v poradku (byl jsem na prohlídce u závodního lékaře skrz praci která probíhá jeden krát za rok ,tlak vyborny fyzická kondice v pořádku, srdíčko zdravé též.Chtel bych vás poprosit o ten kontakt na nějaké centrum v Brně nebo okolí pokud mozno. Akorát jestly je to možné tak dávám přednost odborníkovi co hleda v prvé řadě přírodní cestu a ne hned odvyknout pomocí farmaceutik Omlouvám se za příliš dlouhý dotaz a předem velmi děkuji za váš vynaložený čas a vaší pomocnou radu. Vážím si toho.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Patriku,
naprosto chápu vaši nechuť k tomu řešit problémy léky. Sama nejsem jejich velký zastánce. Ale z praxe také vím, že někdy není jiná ani lepší cesta. Pokud opomenu vážné psychiatrické problémy a chronické potíže, pak jsou léky velkou pomocí třeba právě tehdy, kdy se člověk potřebuje odrazit ode dna, nadechnout a získat sílu na hledání svojí cesty kudy dál.
Rozhodně se ale nemusíte bát, že by vám je někdo nutil. Řada adiktologických poraden už dnes má i svého psychiatra, ale i ten by měl doporučit léky až po vyšetření a konzultaci s pacientem. Takže pokud se nechcete vrhat do pokusů s tabletkami, stačí to říct. Pak můžete hledat mezi bylinkami - ty však většinou nefungují s takovou intenzitou, ani tak rychle, ani stejně jako marihuana.
Kromě bylin bych tedy na vašem místě zvářila psychoterapii ... ta dokáže zázraky. Sice pomaleji, ale často s hlubším efektem - a to ať už jde o nakládání se stresem, depresivními myšlenkami nebo úzkostmi.
Po pravdě - nejspíš nebude nic, co by vám dalo ten samý pocit, jako marihuana. Ale možná že několik měsíců od vysazení a při docházení do terapie, nasazení meduňky a třeba i dalších bylinek (poraďte se s lékařem, psychiatrem, adiktologem z ambulance), byste mohl dojít k momentu, kdy se budete cítit dobře, a sebejistě i bez marihuany. Máte-li v tuhle chvíli chuť a odvahu zkusit něco změnit, využijte ji a zkuste se v Brně obrátit na Poradenské centrum organizace Podané ruce a nebo na jejich infolinku.
Porandeské centrum v Brně Podané ruce
Hilleho 5, Brno | +420 776 081 221| +420 775 856 535 | poradenskecentrum@podaneruce.cz
nebo
Máte problém? Kontaktuje naši infolinku. T: +420 770 177 337
Provoz infolinky:
Po, Út, Pá: 10:00-14:00
St, Čt: 9:00-16:00
Budu ráda, když se ozvete, jestli se kontakt hodil a držím palce, abyste to  nevzdával!
Zdraví,
Gabriela Minařík.