Rivotril.
Jaro
Poprosim o radu beriem rivotril už 13 rokov ako ho mam visadiť alebo čo ho nahrádza lekárka mi predpísala frizium vobec mi nepomáha prosim o radu som na ňom zavisli

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
vůbec netuším, kvůli jakému problému a v jakých dávkách Rivotril berete, tak můžu odpovídat jen obecně... A určitě by bylo dobré, aby o tom, že chcete vysadit, věděl váš lékař - ten vám spíš může doporučit vhodný postup, pokud je vysazování na místě.
Pokud chcete vysadit, tak je jednak potřeba, aby byl nějak zaléčen původní problém (ať už úzkost nebo epilepsie). (V případě úzkosti to může být samozřejmě i psychoterapie, nejen jiná medikace.) Vysazování Rivotrilu by potom mělo být opravdu velmi pomalé, aby se minimalizovaly abstinenční příznaky. Pomalu znamená např. o 10 % denní dávky za týden. (Potom týden počkat a snížit o dalších 10 %.) Celkové snižování může trvat několik týdnů, ale i měsíců. Je také např. možné převést člověka na preparát s delším biologickým poločasem, potom se abstinenční příznaky neobjevují tak náhle po vysazení a/nebo snížení dávky. Pokud byste bral nějaké megadávky (nad rámec předpisu od lékaře) a nedařilo se je snižovat, pak bych určitě doporučila, abyste vyabstinoval v nějakém pobytovém zařízení (= nemocnice). U rychlého vysazení vysokých dávek je velké riziko komplikací, mj. epilept. záchvatů či deliria, což může být nebezpečné.
Frisium (clobazam) je lék ze stejné skupiny jako Rivotril (clonazepam) a jejich účinek je velmi podobný - může se samozřejmě člověk od člověka lišit, ale oba jsou to benzodiazepiny a používají se v podobných případech.
Přeji hodně zdraví a držte se. Kdyby vás ještě něco napadlo, určitě se ozvěte.
T.E.