marihuana a játra
evica
Chci se zeptat jak moc škodí marihuana játrům. V srpnu jsem prodělala inf. mononukleózu, teď mám jaterní testy mírně zvýšené. A jestli jim škodí i žvykací tábak a kouření.

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den, pro marihuanu i cigarety platí, že svá játra vystavujete nadměrnému oxidačnímu stresu z kouření a zvýšené zátěži při detoxikaxi organismu. Vyšší riziko nádorových onemocnění a dalších poškození se v případě kouření zdaleka netýká pouze plic, kouření má v podstatě globální dopady na celé tělo. Žvýkací tabák vás sice ušetří části karcinogenních látek vdechovaných při kouření, ale obsahuje například větší množství nikotinu a pro játra tudíž opět představuje zátěž navíc. Žvýkání tabáku také zvyšuje riziko např. rakoviny dutiny ústní.
Pokud máte jaterní testy zvýšené, určitě bych vám doporučila, abyste teď konzumaci marihuany a tabáku omezila nebo ideálně úplně vypustila. Totéž platí o alkoholu i dalších látkách, to vám asi říkat nemusím...
Tak se držte, pěkný podzim.
T.E.