Alkohol
Oliver
Dobrý den. Je mi 22 let a poslední rok zažívám dost nepříjemnou opilost. Příklad za všechny: Jdu někde pít a začíná to normálně. Vklidu z vesela. Normálně se bavím když najednou vypne mi mozek. Ráno se probudím a nevím co se dělo. Pak se od ostatních dozvídám co vše jsem dělal. Hrozná ostuda. Jako bych ztratil všechny zábrany. Svlíkám se, mluvím věci co nejsou pravda a celkově se extrémně ztrapňuji. Kdysi jsem takový vůbec nebyl ikdyž jsem byl moc.Proč se přestávám ovládat? Je to tím, že se u mě rozvijí alkoholismus? Nebo příčinu bych měl hledat jinde? Popřípadě co s tím? Jsem poslední dobou i dost napjatý, nervozní, úzkostný atd.

Odpověděl: Amrit Sen
Olivere, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete. Je nasnadě, že s alkoholem máte problém a že Vám, pokud jej nezačnete řešit, bude pití pití komplikovat život, respektive, že se problémy budou prohlubovat a stanou se věci, které bude těžké napravit, nebo se dokonce stanou nevratnými.
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor. Proto Vám doporučuji, poradit se a probrat situaci s odborníky osobně.
Znamená to zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné poradenství a další služby lidem, v souvislosti s problematickým užíváním alkoholu, tedy do adiktologické ambulance (ambulatního programu orientujícího se na závislosti), AT poradny, nebo obdobného typu, ať už zdravotnické, nebo neziskové odborné služby a domluvit si termín osobní schůzky.
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak na to, co s tím, a jaké konkrétní kroky můžete pro zdárný vývoj podniknout.
V případě potřeby a Vašeho zájmu, si můžete domluvit průběžnější konzultace, abyste byl pevnější v kramflecích a věděl, jak reagovat v situacích, které přinese nadcházející čas. Vše bezplatně, lze i anonymně.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, služby, vyhledat sám, se dozvíte na webu Národního monitorovacího střediska pro závislosti, v rubrice Mapa pomoci: www.drogy-info.cz
Také v Databázi kontaktů na Drogovém serveru: www.drogy.net/databaze-kontaktu
Zde můžete vyhledávat podle oblastí (např. léčebné programy v Praze, Brně, v Jihočeském kraji...), typu zařízení (např. terapeutická komunita, AT poradna, doléčovací centrum, kontaktní centrum...) a názvu organizace.
Konzultaci určitě neodkládejte, čím dříve, tím lépe.
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen.