Tripy
Martin
Dobrý den, moje mamka mě testuje na THC a metamfetamin pomocí testů na moč. Chtěl jsem se zeptat či dokáže zjistit z těch testů i LSD (trip) předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Martine,
pokud jde o LSD, pak bývá užité množství natolik malé, že není testy zachytitelné. Nicméné otázkou je, jaké testy mamka používá. Testy z lékárny jsou pouze screeningové a mohou reagovat na celou skupinu látek, metabolity apod.
To, že vás mamka testuje, má jistě svůj důvod. Pravděpodobně má obavy o vaše zdraví i budoucnost. Záleží jí na tom, abyste si neubližoval, abyste dokončil školu a měl hezký život. Má vás ráda, bojí se o vás a proto hledá způsoby, jak se o vás postarat a zjistit pravdu. Nejspíš se jí nezdá vaše chování, změny nálad, kamarádů, zájmů, prospěch, nebo získává informace z okolí o tom, že nějaké drogy užíváte. Dost možná je nešťastná, bezradná, vystrašená, nebo si dává za vinu, co se s vámi děje.
Chápu, že vy jste naopak ve věku, ke kterému experimentování a testování hranic patří. Ale zdraví - psychické i fyzické - máte jen jedno. Mamka vás bude mít nejspíš ráda, ať se stane cokoli, ale v případě, že zklamete její důvěru, budete ji jen velmi těžko získávat zpátky. Stojí vám skutečně experimentování s drogami za to?
Co je to, co vám v životě chybí a co hledáte u drog? Nejsou i jiné cesty, jak toho dosáhnout nebo to získat? Budu ráda, když napíšete víc, třeba i do skryté poznámky.
A poznámka na okraj: bohužel né vždy si rodiče s výsledky testů vědí rady - negativní výsledek je nepřesvědčí, že se nic neděje (domnívají se, že test dotyčný obešel, byla to náhoda, nebo zrovna teď neužil, ale jindy ano, a naopak testovaný se jím ohání), positivní je často vystraší a vlastně také neví, co dál (koneckonců, užívání drog je vaše rozhodnutí a rodiče nikdy nemohou zajistit, abyste se k drogám nedostal). Rozhodně to tedy vzájemným vztahům neprospěje. Nebylo by lepší, kdybyste společně zašli do poradny?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.