GTA
Negramot
Dobrý večer,
mám dotaz ohledně léčby závislostí. Od základní školy kouřim jak marihuanu, tak cigarety. Na střední škole jsem začal "koketovat" s drogami. Ze začátku LSD, extáze, speed a hodně drogy s názvem mňau-mňau( 3MMC) a později, zhruba v 18 jsem si našel velké zalíbení v pervitinu. Samozřejmě to vše šlo ruku v ruce s alkoholem. Po škole jsem k tomu přidal i hraní automatů. Od toho se odvíjí i název dotazu- GTA, což znamená gambler, toxic, alkoholik. Teď je mi 24 a stále fetuju perník a hodně piju. Pervitin takřka denně, minimálně flaška vodky denně a krabička cigaret opět denně. Semtam si zakouřim trávu, automatům se snažím vyhýbat ale párkrát do měsíce si zahraju, jiný drogy už ani brát nechci, protože mě nebaví. Sám si uvědomuji, že se můj způsob života neslučuje s normálem, ale jiný styl života neznám a vlastně ani nechci. Takže existuje pro mě ještě šance začít s léčbou závislostí a začlenit se do společnosti? Jak bych měl začít?
Díky

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,
pokud máte chuť začít si dávat život do pořádku a nevíte, jak začít, doporučuji navštívit nejbližší Kontaktní centrum pro uživatele drog a se zprostředkováním léčby si nechat pomoci.
Život se závislostí nijak zvlášť snadný není a utrpení, které závislá osoba prožívá je mnohem komplikovanější než samotné vysazení, kterého se může mnohdy konzumující osoba zprvu obávat. Rozhodně bych doporučila, abyste si o všem, co se Vám honí hlavou, došel osobně popovídat a informoval se tak o možnostech, kterých byste případně mohl využít. Veškerá Kontaktní centra pro uživatele drog nabízí ve svých službách mimo jiné i poradenské služby, které se dají využít zcela nezávazně, bezplatně a také anonymně. To znamená, že vstupem do Káčka se nijak nezavazujete, můžete se pouze informovat a poté se sám svobodně rozhodnout, zda dalších služeb využijete či nikoliv. Každý, kdo K-centrum navštíví, má právo rozhodnout se pro abstinenci, nebo pro život s drogou. I když neabstinuje, je možné mu nabídnout určité formy péče. Myslím, že tím nemůžete nic ztratit.
Pokud byste nevěděl, kde u Vás K-centrum je, tak napište odkud jste a já Vám vyhledám kontakt. Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit přímo na naše zařízení a kolegy zde:
Kontaktní centrum, SANANIM
Na Skalce 819/15
Praha 5
mapa
poradenská linka: 602 666 415 (po - pá 13 - 17)
mobil: 605 240 501
Email: kacko@sananim.cz
facebookwww.facebook.com/kacko/
Provozní doba:
Pondělí
13 - 20
Úterý
9 - 20
Středa
13 - 20
Čtvrtek
9 - 20
Pátek
9 - 20
Víkendy a svátky
13 - 20
http://www.sananim.cz/o-nas-1/kontaktni-centrum-kc.html
V případě potřeby můžete napsat kdykoliv znovu.
Mějte se fajn, MK