Apo-zolpidem tehotenstvi
Eva
Dobry den,
Cca 1 rok beru Apo-zolpidem v dávce 1x 10 mg na spani... s manželem bychom chteli si pořídit miminko. Dotaz zní, za jak dlouho po vysazeni leku Zolpidem na spani je telo ciste, abychom se mohli pokoušet o miminko? Resp. jak dlouho zůstává zolpidem v krvi. Nerada bych ohrozila miminko. Dekuji moc za odpoved :-). Eva

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
biologický poločas (doba, za kterou se z těla vyloučí polovina dávky) zolpidemu je 1,5-2,4 hodiny, tedy během 24 hodin dojde v podstatě k úplné eliminaci zolpidemu z těla. Zolpidem tedy není třeba vysazovat s dlouhým předstihem :)
Po tak dlouhém užívání bych spíš viděla jisté riziko v tom, že můžete mít po vysazení potíže s usínáním - tomu bych zkusila věnovat nějakou pozornost, abyste nemusela nespavost řešit už těhotná. Doporučit bych vám mohla jednak obecné zásady spánkové hygieny (tma, vyvětráno, uléhat až při únavě, nepřevalovat se, pokud nemůžu usnout, raději např. na chvíli vstát a číst si apod.), dále různé formy relaxace či přírodních bylinných přípravků (v těhotenství pozor, tam už je výběr omezený).
Přeji hodně štěstí a pokud by vás ještě něco zajímalo, určitě se ozvěte!
S pozdravem
T.E.