Dotaz na dceru
Martina
Dobrý den, měla bych dotaz ohledně toho jak postupovat , když má dcera brala nevím jak, pervitin a má diagnostikovanou hraniční poruchu osobnosti, chtěla by se vrátit domů, což nejde, z důvodu ochrany malého dítěte druhé dcery. Co mám dělat když bych jí chtěla pomoc, ale momentálně jí vzít domů nemohu. V minulosti jsem pomáhala ovšem to nešlo. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Martino,
v situacích, kdy má dítě diagnostikovanou hraniční poruchu a k tomu užívá drogy, se těžko hledají doporučení a rady. Na základě těch málo informací se nedá říct, co by bylo v tuto chvíli dobré pro vás, a co naopak pro dceru, natož najít nějaké optimální řešení. Zdá se mi proto nejvhodnější odkázat vás na organizace, které mají s podobnými situacemi větší zkušenosti a nabízí mimo jiné i casemanagement, tj. provázení klienta i mezi více službami. U vaší dcery se nejspíš nevyhnete spolupráci jak s vámi, tedy rodinou, tak psychiatrem, a velmi pravděpodobně i adiktologickými službami. Dost možná bude potřeba oslovit i další organizace - například ty, které nabízí ubytování. A v neposlední řadě by o spolupráci měla stát hlavně vaše dcera.
V Praze bych vás odkázala na naši Adiktologickou ambulanci s oddělením casemanagementu, kontaktovat je můžete každý všední den od 9 do 17 hodin na telefonním čísle 727 941 710 a domluvit společné setkání. Služby ambulance jsou zdarma a diskrétní. Nejste-li z Prahy, zkuste se poptat na kontakty na zmíněném čísle.
V podobných situacích často neexistuje žádné rychlé a jednoduché a ani definitivní řešení. Většinou je to běh na delší trať. Přeji vám tedy hodně sil a trpělivosti, nezapomínejte myslet i sama na sebe. Když budete vyřízená vy, nepomůže to ve výsledku nikomu.
Budu ráda, když dáte vědět, jestli vám byla nějaká část odpovědi užitečná, nebo jak se situace vyvíjí.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.