Perník
Gustík
Dobrý den, přestal sem brát pervitn a mam problém s depresemi a poklesem energie.Užíval jsem ho jen cca 1x za 2 měsíce půl gramu na jeden zátah a to trvá desátým rokem. Bral sem ho hlavně kvůli tomu, abych se zbavil depresí. Teďˇuž ho brát nechci. Jak se vyrovnat se závislostí a vším tím kolem. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
zní to, že vaším primárním problémem nebude ani tak pervitin, jako spíše deprese a to, že jste se posledních 10 let snažil deprese řešit občasným užíváním pervitinu. Netuším, jaké jiné možnosti léčby deprese jste vyzkoušel, případně jaké máte zkušenosti s terapií, léky apod.
Ale předně vám chci říct, že je skvělé, že jste si to takhle dokázal pojmenovat a rozhodl se s tím něco zkusit udělat! Bez touhy po změně a uznání, že mám problém a navíc ho sám nezvládám vyřešit, není pomoc ani samotná změna možná. Takže první krok máte za sebou! Gratuluju!
Jaké budou ty další bude záležet na podrobnostech a hlavně na vás. Není v moci online drogové poradny na dálku rozklíčovat, co přesně se děje, natož co konkrétně by mohlo pomoci. I při osobním kontaktu často hledání řešení nějakou dobu trvá. Píšete na drogovou poradnu a tak bych vás v tuto chvíli odkázala na ambulanci Drog out clubu ve Varnsdorfu, který vede moje bývalá kolegyně Ilona Šulcová. Zkuste zavolat, v krátkosti (podobně jako tady v dotazu) svou situaci popsat a objednat se. Kolegyně na vás pak v osobním kontaktu bude mít zhruba třičtvrtě hodiny čas, kdy budete mít možnost popsat svou situaci v širších souvislostech a podrobněji. Nejspíš se pak domluvíte ještě na několika schůzkách, jejichž výsledkem by mohlo být jak nastartování změny, tak nasměrování, co dělat dál.
Kontakt přikládám:
Poradna pro závislosti Varnsdorf
Vedoucí služby: Mgr. et Bc. Ilona Šulcová
Telefon: 420 778 506 392
E-mail: poradna.varnsdorf@drugout.cz
Adresa: Poštovní 1254, 404 47, Varnsdorf - budova bývalé polikliniky (přízemí vpravo)
Označení "Poradna pro závislosti" se nelekejte. Jde o to najít vhodnou pomoc a je v zásadě jedno, kde začnete hledat - hlavní je začít! Služby poradny jsou zdarma a poskytovány diskrétně (obdoba lékařského tajemství).
Budu ráda, když se ozvete, jak jste se rozhodl, nebo jestli vám byla některá část odpovědi užitečná.
S pozdravem a přáním všeho dobrého,
Gabriela Minařík'.