Konopná mast
Lenka
Dobrý den.
Můj dotaz bude nejspíš úsměvný, ale chytám se všeho. Mám domácí silnou konopnou mast. Mazala jsem si ji na páteř a ramenní klouby. Už skoro týden mám arytmie, ale na EKG nic nebylo. Přesto je mám dál, i když jsem už 3 dny nesmazala. Je možné, že to způsobila ta mast? Děkuji moc

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Mast by měla mít lokální účinky, ne systémové. Respektive, pokud mažete na postižená místa, do krevního oběhu se nedostane takové množství účinných látek, aby mohly ovlivňovat kardiovaskulární systém. Podle čeho soudíte, že máte arytmii, když na EKG nic není? Pokud máte arytmii, tak se na EKG ukáže. Jde opravdu o arytmii, nebo bušení srdce či jiné nepříjemné pocity? Ojedinělé extrasystoly mají i zdraví lidé a nic závažné to není. Spíš se domnívám, že Vaše potíže nesouvisí s konopnou mastí. Určitě by bylo vhodné dovyšetřit, jestli se jedná o arytmii nebo jde o jiné potíže a podle toho pak hledat příčinu. Kromě EKG by bylo na místě udělat Holtra, zátěžové EKG a ECHO. Víc by Vám určitě řekl kardiolog, jako psychiatr úplně diagnostiku arytmií neovládám. Kardiolog by na základě vyšetření a anamnezy byl schopný určit o jaké konkrétní potíže se jedná a co je jejich příčinou.
S pozdravem,
VP