Zadržování vody
Nala
Dobrý den. Cca poslední rok užívám pervitin častěji. Vzhledem k opakované ztrátě vody těla díky P, vidím, že jsem tělu udělala nepořádek v jeho vlastním hospodaření v vodou, tzn. zadržuji vodu. Zpozorovala jsem na nohou i celulitidu, ačkoliv jsem ji nikdy předtím neměla. Vždy, během pár denní jízdy shodím chtě nechtě 2-3kg vody. Když vystřízlivím, spolu s příjmem sacharidů a cukrů natáhnu vždy dvakrát více vody. Je to logické - tělu vodu tímto braním často beru - a tak si jí hlídá, protože očekává, že ho o ní zase pervitinem okradu a nastanou dny dehydratace. Setkali jste se u někoho s tímto problémem? Za jak dlouho by se to mělo srovnat a tělo přestane zadržovat zbytečně velké množství vody v podkoží? Jasně, v prvé řadě je nejdůležitější drogu již nebrat a snažit se co nejvíc pít.. setkali jste se s tím už?

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
hospodaření s vodou v těle je hodně komplexní záležitost. To, že pozorujete nadměrné zadržování vody v podkoží, může být známkou nějaké dočasné ztráty rovnováhy po několikadenní jízdě, ale zároveň může být i signálem, že některé z orgánů, které se na hospodaření s vodou podílí, nefungují správně. Mezi tyto orgány by patřil mj. mozek, který produkuje některé regulační hormony, srdce, které udržuje v chodu krevní oběh, cévy, ledviny, játra...
Pervitin bohužel dává mnoha z těchto klíčových orgánů dost zabrat. Jednak může být přímo toxický či může obsahovat různé toxické příměsi (které přímo poškozují buňky orgánu), jednak může škodit způsob aplikace (zejména nitrožilní) a v neposlední řadě je zatěžující samotný účinek pervitinu - zvýšená srdeční akce, konstrikce cév, zvýšená fyzická aktivita, dehydratace, přehřátí, v dlouhodobém horizontu i podvýživa apod.
Sama píšete, že nejdůležitější je, abyste už nebrala. Pokud bychom vám v tom mohli nějak pomoci, stačí se ozvat - můžeme např. poslat kontakty na organizace ve vašem okolí.
Pokud by vaše potíže trvaly, určitě bych vám doporučila, abyste navštívila lékaře - pro začátek vašeho praktického. Vyšetří vás, může vyšetřit vaši krev a moč a zjistit víc. O tom, že častěji užíváte pervitin, bych mu určitě řekla, aby věděl, na co zaměřit svoji pozornost.
Přeji hodně zdaru a zdravím!
T.E.