Prosím o radu
Luuus
Dobrý den, jsem půl roku po resekci močového měchýře z důvodu endometriózy a následné půlroční hormonální léčbě s Vissane. Chtěla bych se zeptat zda je již bezpečné po vysazení, užít pervitin? Děkuji za odpověď... L.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Užití jakékoliv návykové látky je vždy rizikové, ale aby nebylo riziko zbytečně vysoké, tak bych se nejdřív poptala u ošetřujícího lékaře na informace, jak se povedlo endometriozu zaléčit. Půl roku po  resekci by už mělo být všechno zhojené, ale i přes to bych se zeptala, jak to vypadá, jestli nezůstaly nějaké komplikace např. v podobě srůstů nebo píštělí, jestli byl výkon i následné hojení bez komplikací, nehrozí teď krvácení z nějakého důvodu? Když je všechno v pořádku, tak dobře. Hormonální léčba zvyšuje krevní srážlivost, z čeho vyplývá zvýšené riziko trombózy, infarktu myokardu nebo mozkových příhod, takže bych se taky zeptala na to, jakou mám teď srážlivost. Když bude odpověď, že v normě, tak bych byla spokojená. Zvýšená krevní srážlivost + zvýšený krevní tlak s dehydratací (po užití pervitinu) riziko komplikací významně zvyšuje. No a poslední otázka, jak se povedlo endometriozu zaléčit, jestli nejsou nějaké ložiska jinde v těle, kde by hrozilo krvácení. Když dostanete odpovědi, že je všechno v pořádku a zeléčeno, tak riziko užití nebude nijak významně zvýšené v souvislosti s prodělanou léčbou, ale běžné jako při užití pervitinu obecně.
S pozdravem,
VP