Buší mi srdce
Nela
Dobry den,
Pervitin jsem brala od 16 do 18let po té 3 roky pauza. Teď opět rok pervitin užívám nepravidelně. Týden ano týden ne, 2 dny ano měsíc ne. Teď je to po druhé co ho beru 3 týdny v kuse. Už i spím a jim. Pervitin beru nosem. Denně si dám i 5 krát čáru 10 cm. Přítel si dá jednu a nespí dva dny. Už několikrát se mi stalo že mi divné probilo srdce silněji., dnes se mi to stalo dvakrát jsem vystrašená je mi divně.. Co je to

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Nelo,
jestli tomu dobře rozumím, pak momentálně užíváte 3 týdny v jednom kuse, aniž byste měla pár dní pauzu - chápu to dobře? Sice píšete, že jíte a spíte, ale asi to zrovna nebude 8 hodin spánku denně, nebo?
Předpokládám, že vám jednoduše dává tělo najevo, že už toho bylo dost a chce delší pauzu a čas na rekonvalescenci. Užívat denně dá tělu hodně zabrat. A užívat v kuse 3 týdny? Není divu, že musíte užít několikanásobně větší dávku než přítel. A ani mě nepřekvapuje, že vám bije srdce silněji. Celý kardiovaskulární je při užívání stimulantů, jako je pervitin, velmi přetížený. Stává se, že lidé při takovéto jízdě kolabují. A nemusí jít jen o kolaps fyzický, ale třeba i psychický například v podobě toxické psychozy.
Doporučení je tedy nasnadě - dejte si minimálně pár dní, ideálně nějaký týden, pauzu, a pak si v klidu promyslete, jestli vám takovýhle hazard s vlastním zdravím skutečně stojí za to. Pokud se rozhodnete v užívání pokračovat, začněte menší dávkou, nedokrmujte se a negradujte zážitek, naopak ho nechce plně odeznít a vždy si dostatečně odpočiňte. Asi to bude chtít trochu plánovat.
Zkoušela jste někdy přemýšlet o tom, co vás vlastně na pervitinu tolik láká, že se k němu opakovaně vracíte? V minulosti už jste abstinovala, ale přesto jste se k pervitinu vrátila. Čím to je? Jsou to deprese, samota, touha po tom mít spoustu energie, sebevědomí? Často má taková touha docela pochopitelné důvody, a pak stačí přijít na to, co dělat jinak a jak bezpečněji svoje potřeby nasytit. Někdy v tom pomůže poradenství v kontaktním centru, jindy třeba i psychoterapie. Co vy na to?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.