Syn bere asi pervitin
Oldřich
Pěkný den.Syn bere několik let marihuanu,zda se mi že začal s pervitinem.Je mu18 let.Jakmile dostane výplatu je pryčně kolik dní na nic nereaguje,Ztráta hmotnosti znikym se nebaví.Co mám dělat,všichni mi radí ať ho vyhodím z domu.

Odpověděl: Amrit Sen
Oldřichu, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení, starost, trápení, možná i pocity bezmoci.
Internetové poradenství má své limity. Jednoznačný návod, rada, která by "zabrala" v podobné situaci všem, neexistuje.
Proto Vám doporučuji, dříve, než začnete něco podnikat, konzultovat situaci s odborníky, vyhledat podporu a pomoc, protože tím, kdo je v tomto čase potřebuje především, jste Vy.
Zavolejte do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další služby rodičům uživatelů návykových látek a domluvte si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, které můžete podniknout, jak ji řešit.
Nesejde na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo obdobný typ služby. Služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně.
Dozvíte se, jak se synem komunikovat a jakým chybám se vyhnout. Také, jak v náročné suituaci "ošetřit sebe", protože kdo nedokáže pomoci sobě, těžko může být prospěšný někomu dalšímu, pro syna užívajícího drogy to platí dvojnásob.
Odborníci Vás seznámí s možnostmi, jak se lze pokusit podpořit motivaci syna k pozitivním změnám a případnému kontaktu s odborníky, svépomocným společenstvím uzdravujících se a uzdravených závislých, či nejlépe obojím. Bez synovy motivace, rozhodnutí a poctivé, usilovné práci na sobě, se nezmění nic. Odpusťte, netuším, kolik Vám je let, ale pokud se má něco změnit ke spokojenosti Vaší i syna, platí to i pro Vás.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na odborné služby v okolí a dosahu, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se objednat do naší specializované bezplatné Poradny pro rodiče:
Poradna pro rodiče PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.virtualniklinika.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Užitečné odkazy:
http://poradnaprorodice.cz/9-rad-rodicum.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Budeme rádi, když dáte vědět, jak situaci prožíváte, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji hodně sil, pevné nervy, Vám i synovi vše dobré,
Amrit Sen.