Den 2.
Street
Zdravím Vás.
Mockrát děkuji za odpověď. Přemýšlím nad vším co píšete..dnes jsem čistý 2. Den...překvapuje mě, jakou mi jen váš zajem ...a to že věnujete čas tomu mi odepsat..dává sílu. Zkusím to sám. Vše jsem probral s přítelkyní, která mimochodem drogu jeste ani nikdy nezkusila...rekl jsem ji co nás čeká..to že budu podrážděný a nepříjemný..aby to nebrala osobně nebo jako útok na svou osobu...ze to přejde...jsem unavený, mel jsem velice neklidnou noc..ráno mi prislo jako bych byl vyčerpaný snad víc než když jsem vzhůru..spal jsem 8 hodin..bolí mě záda..hlava..usínám i ve stoje. Pondělí úterý jsem si vzal raději volno. Co pisete dává smysl...proc po tolika pokusech to nezkusit..takze zítra navštívím Káčko... bude to 3. Den co budu čistý..samozřejmě vím, že tělo se látek bude zbavovat déle...ale prostě nebudu pod vlivem..omlouvám se za chyby, jsem rád, že jsem vubec schopen psát. Děkuji Vam i kolegyni a přeji hezký zbytek dne. Radek Street

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Streete,
vůbec jsem si nevšimla, že jste stihl komunikovat i s kolegyní. Ale už jsem v obraze. Někdy si nechám na odpověď den čas, tak proto sem tam to zpoždění.
Ale k věci:
Takže jestli tomu dobře rozumím, pak máte za sebou dva dny abstinence a jestli jste vydržet i včera, pak dnes to bude už třetí. Zkusit abstinovat sám? Bez léčby? Proč ne?! Vím, že ani to není po řadě let užívání nemožné, jen se s takovými lidmi až tak často člověk v praxi nesetká, třeba proto, že ani nikam nejdou. Jeden kolega z Brna (Pavel Nepustil) psal na toto téma kdysi práci a podařilo se mu několik lidí sehnat přes inzerát na rozhovor. Ukázalo se, že často nějakou dobu závislost na pervitinu přebíjeli jinou závislostí - nejčastěji to byl alkohol, tak pozor na to.
Vzít si dva dny volno mi přijde v téhle chvíli asi to nejlepší, co jste mohl udělat. A že jste si promluvil s přítelkyní a trochu jí připravil na to, co ji nyní čeká, a objednal se do Káčka ... nemůžu než souhlasit a dodat, že vám držím palce, abyste to nevzdal a vydržel! A kdyby náhodou nešlo hned něco podle plánu, prostě se s tím porval a šel dál.
Máte za sebou skutečně hodně. Spousta lidí by se možná i touhy po normálním životě bez drog vzdala, než aby bojovala. Máte můj velký obdiv a respekt, že jste se takhle rychle oklepal, nehodil moje zprávy za hlavu a nenaštval se. Určitě by to bylo jednodušší, než se s tím pustit do boje.
Takže ještě jednou: Držím palce! Nevzdávejte to! Ono to nebude jednoduché, ale osobně věřím, že to stojí za to! A pořád platí, že kdyby se cokoli dělo, ozvěte se. Kdyby vám nesedlo káčko, prostě se zeptejte na doporučení k psychoterapeutovi. A poslední věc - leckdy si člověk i v terapii projde fází, kdy má pocit, že je to k ničemu, že mu ten na druhé straně vůbec nerozumí a nechápe ho, štve ho. A je docela důležité si touhle fází také projít a né z ní hned utéct. Dejte si čas!
Gabriela Minařík.