Pomoc
Lucka 28
Dobrý den, nevím jak začít. Mám kamarádku která má dvě děti 10 a 12 let. Je to 6 let co utekla od manžela, který jí tyral. Zařídila si bydlení, práci a dětem tehdy školku. Všechno šlo, tak jak si přála. Bohužel svého ex neprestala úplně milovat a tak mu dala ještě malou šanci. Samozřejmě, že jí začal tyrat znova. Mám pocit, že se s tím nedokáže úplně smířit a bohužel začala brát pervitin. Hodně jsme o tom mluvili a ona by chtěla na ambulantní léčení. Problém je v tom, že se bojí aby jí kvůli tomu nevzali děti. Ex jí vyhrožuje, že si vezme děti do péče, že už to řeší přes soudy. Moc vás prosím o radu, co má v takové situaci dělat? Můžou jí odebrat děti? Stará se o ně na jedničku, jen si občas dá ten pervitin. Mám pocit, že je to pro ní tak trochu útěk od všech těch bolavich starosti. Moc vám děkuji za odpověď. Lucie

Odpověděl: Markéta Kordová
Lucie, dobrý den.
Vyřiďte kamarádce, ať se nebojí a na ambulantní formu léčby se co nejdříve obrátí. Tím zvlášť, pokud otec dětí vyhrožuje soudy atd. Pokud otec dětí bude argumentovat tím, že užívá pervitin, bude jen dobře, že je v aktivním kontaktu s adiktologickou službou. Máme ve spolupráci plno matek/uživatelek, pokud se léčí a svou závislost řeší, je jim to ku prospěchu nejen pro ně samotné, ale i před OSPODem a soudy.
Ví kam jít?
Netuším, kde kamarádka žije. Pokud by pro ni nebyl problém navštěvovat zařízení v Praze, může docházet k nám. Určitě se ještě ozvěte nebo může přímo kamarádka sama. Něco vymyslíme!
Markéta