Odběr plazmy po drogach
Mat3214
Dobrý den,chtěl se zeptat v čtvrtek sem měl 1kapsly tramalu 200mg a v pátek večer sem měl 2prdy marihuany.V středu mám jít na klasicky odběr plazmy a zajímalo by mě jestli mužů normálně jít,nechci ohrozit přijímce prášku z te plazmy.Popripade kdy budu moct jít.Normalne nehulim ani nedávám tramal tohle bylo tak po 3. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Mate, zdravím Vás.
Rozhodnout se tímto způsobem pomáhat je velice hezké. Také je rozumné si předem obstarat informace. Toho si velmi cením.
Pokud byste se rozhodl k dárcovství, tak jednak musíte splňovat určité požadavky, které jsou na dárce kladené. Netuším, zda jste si tyto informace již obstaral či ne, pro případ, že jste teprve ve fázi rozhodování a více o tom nevíte, můžete prostudovat info například zde: http://www.darujzivot.cz/podminky-vstupu.php
Konkrétní dotazy na toto téma můžete zjistit prostřednictvím emailu pro případné dárce: darci@medicon.cz nebo na telefonních číslech 261 362 359, 261 363 383.
Další odkazy, zde:
http://www.pralek.cz/darcovstvi_krve/
http://www.caraplasma.cz/
http://sanaplasma.com/cz/
http://www.unicaplasma.cz/darcovstvi-plazmy/
Pokud podmínky splňujete a cítíte se po fyzické stránce zdráv, měl byste určitě před samotným dárcovstvím abstinovat od marihuany (drog, léků). Orientační doba, ve které se dá THC detekovat z organismu je u každodenních uživatelů z krve cca 14 dní, ze vzorku moči cca měsíc, ale může to být klidně i déle (záleží na frekvenci konzumace, kvalitě užívané drogy a na individualitě organismu).
Doporučuji před případným darováním být co nejdéle čistý - čím déle, tím lépe (min měsíc). Samozřejmě, že kdyby nastala nějaká opravdu akutní situace týkající se například blízké osoby, tak tam by byla na místě konzultace s otevřenou komunikací se zdravotním personálem daného pracoviště.
Stačí to takto?
S pozdravem, MK