Užívání marihuany 2
Lusy
Dobrý večer,
velice děkuji za odpověď.
Partner je na druhou stranu zodpovědný - když pominu huleni. Dost pracuje, stará se, kromě huleni nemáme žádný problém.
Nehuli doma, jen s přáteli po práci a ne nijak pravidelně. Některé věci jsme si už vyjasnili, o dítě by se bal, takže by si nedovolil hlídat zhuleny. Na druhou stranu bych s dítětem byla především já, má náročnou práci.
Neříkám, ze holení tolerují, to ne, on to ví a nedovolí si přede mnou.
Děkuji moc.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Lusy,
spermie jsou velmi citlivé buňky. Pokud dojde k jejich poškození, většinou nejsou schopné vajíčko oplodnit. A zatím nejsou výzkumy, které by prokázaly, že občasné užití marihuany má tak zásadní vliv na sperma, že by došlo k poškození plodu. Problémy, které se mohou během vývoje objevit, jsou vícefaktoriální a jen těžko vyvozovat izolovaně souvislost s partnerovým hulením. Zatím tedy nic nenaznačuje tomu, že by takové riziko hrozilo. Nicméně výzkumy na to nejsou.
Pokud jde o rizika pro dítě do budoucna, sledují se spíše faktory na straně matky - tedy užívání marihuany by bylo rizikové zejména pokud byste hulila vy ... ale tak to není a to je podstatné.
Takže držím palce, a kdybyste se chtěla na cokoli zeptat, neváhejte znovu napsat.
Gabriela Minařík.