Klepání po marihuaně
Marek
Dobrý den,
už skoro 2 roky kourim marihuanu, posledni pulrok v podstatě denně, ale včera se mi něco stalo a zajímalo by mě co to bylo.. Dal jsem si před spanim asi 0,2g bong a citil jsem se v podstatě stejně jako vždycky.. umyl jsem bong, napil se, zasel si na zachod atd. a cca 30 minut po koureni jsem si šel lehnout.. prikryl jsem se peřinou a najednou se mi celé tělo rozklepalo, všechny svaly mi ztuhly (až to dost bolelo), vsechny části těla začaly škubat a neslo to zastavit a asi hodinu to prerusovane běželo, měl jsem pocit ze umiram, pokoj vypadal jak z nějakého hororu, ale náladu jsem měl pořád docela dobrou.. polykání bolelo a bylo dosti obtížné a dychat bylo taky těžší. Dnes je zase všechno v normalu. Mnozstvi marihuany ani nebylo nijak vysoké, normálně kourim daleko víc najednou.. dřív jsem chodil k psychiatrovi kvůli socialni fobii a depresím, ale deprese už nemám a před kourenim jsem ani nebyl nijak ve stresu.. prostě to prislo z niceho nic. Má cenu navstevovat doktora? O co se mohlo jednat? Marihuanu planuju uzivat dál, může to prejit v něco horsiho? jiné drogy (ani alkohol, tabak, kafe) neuzivam. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Marku,
víte, ono se velmi těžko takhle na dálku a zpětně, bez lékařského vyšetření, vyhodnocuje, o co přesně šlo. Nicméně mohlo by jít o něco velmi blízkého panické atace. S ohledem na psychické problémy, které zmiňujete - sociální fobie a deprese - by to nebylo až tak překvapivé. Bohužel je ale možné, obzvlášť budete-li se rizikem zopakování v duchu zabývat, že se budou stavy opakovat. Možná by tedy nebylo od věci zvážit, jak moc intenzivně v užívání marihuany v tuto chvíli pokračovat, případně zkusit si zajistit dobré podmínky - klid, pohodu, případně nehulit sám, ale mít po ruce zkušeného průvodce.
Že hulení s ničím nekombinujete, je jedině dobře!
Držím palce, aby bylo lépe a stavy se neopakovaly.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.