rada
Kájínek
Dobrý den potřebuji poradit čim mam zahnat absťák chci přestat z pervitinem uplne proto že me položil na kolena a Já bych se rád zvedl a sel jinou cestou dál a žil svuj život jinak. Ale absťák je občas silnější než Já a musím si dát. Prosím poraďte čim mam u tlumočit abstinenční příznaky abych už nemusel brát ten hnusna FET. Předem vám Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Kájínku, zdravím Vás,
díky za důvěru. Rád bych Vás podpořil v úmyslu přestat s pervitinem, skvělé rozhodnutí!
Zároveň Vás upozornil na řadu úskalí, o kterých, podle toho, co píšete, možná nemáte potuchy. Na pervitin sice nejsou, kromě sekundárních, jako je únava z probděných nocí, atd., fyzické abstinenční příznaky, tedy neexistuje fyzická závislost, o to záludnější, s velmi intenzivními zjevnýmy a po čase skrytými projevy se hlásí ke slovu úporná závislost psychická, některé jste velmi autenticky popsal...
Internetové poradenství má své limity, každý člověk je neopakovatelný individuál a "návod" na to, co konkrétně máte a nemáte dělat, abyste prvotní projevy psychické závislosti zvládnul, tím spíš, že bezesporu přijdou další, pokud se Vám podaří abstinovat, daleko záludnější, které závislý člověk, pokud nemá informace a podporu, odbornou, nebo zkušenějších, uzdravených závislých, nebo těch, kterým se daří delší dobu abstinovat, nemusí vůbec rozpoznat.
Abstinence je nezbytnou podmínkou k tomu, aby se závislý mohl uzdravit. Za úzdravu se však nepovažuje abstinence samotná, ale nabytí schopnosti žít spokojený, šťastný život, v kvalitních vztazích s blízkýmy, světem, jako takovým, i sám se sebou.
To je vysoká meta, ale lze jí dosáhnout. Jsme v kontaktu s mnoha uzdravenými, kterým se daří a stále jich přibývá, to je zásadní zpráva pro Vás. Abyste se uzdravil, bude třeba Vašeho úsilí, kusu poctivé práce na sobě, vytrvalého běhu po dlouhé trati.
Proto Vám doporučuji, abyste zavolal do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné službu, podporu a pomoc uživatelům návykových látek a domluvil si termín schůzky, není nad osobní pohovor, případně navštívil a navštěvoval setkání, mítinky svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených závislých.
Získáte pochopení, přijetí, podporu a pomoc, uleví se Vám a co je nejdůležitější, nebudete na to sám.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konrétní kroky, jak ji řešit, případně se od uzdravených dozvíte, jak to dělali a dělají oni.
Dozvíte se například, jak pracovat s cravingem - chutěmi, jak zvládat "absťák" a jakých chyb se rozhodně vyvarovat. Také, jak si vytvořit bezpečné zázemí, najít přátele, se kterými budete moci bezpečně sdílet, co prožíváte a také, jak se bezpečně bavit, čím a jak vyplnit prázdnotu, která po vysazení drog v člověku zbude.
To vše bezplatně i anonymně.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na kvalitní bezplatné odborné služby a místa mítinků svépomocných společenství, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení (adiktologická ambulance, AT poradna, kontaktní centrum, NA Anonymní Narkomani), vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete kontaktovat a domluvit se na termínu pohovoru s pracovníky některé z našich pražských služeb SANANIM. Můžete si vyjednat průběžnější konzultace, abyste byl pevnější v kramflecích a věděl, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas:
Adiktologická ambulance AA SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
E-mail: klinika@sananim.cz
Telefon: +420 724 521 913
Web: http://www.sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html
Denní stacionář DST SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
Telefon: +420 220 803 130
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Kontaktní centrum KC SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Mobil +420 605 240 501
Telefon: +420 283 872 186
Poradenská linka: +420 602 666 415
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Informace a kontakty na svépomocné společenství NA:
NA - Anonymní Narkomani CZ
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
NA - Narcotics Anonymous World Services
https://www.na.org/
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
K tématu prevence relapsu:
http://www.p-centrum.cz/uploads/soubory/DC/Prevence%20relapsu%20-%20moduly.pdf
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/4218/Vybrane-modely-prevence-relapsu-pro-praci-s-uzivateli-navykovych-latek
http://www.pomocvzavislosti.cz/cs/akt/craving--bazeni-
http://www.pomocvzavislosti.cz/cs/akt/relaps--recidiva
http://www.drnespor.eu/addictcz.html
http://www.drnespor.eu/shd06w2.pdf
http://www.drnespor.eu/a-symb12.pdf
http://www.uno-ok.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=2028:zahrada-2000-projekt-strategie-zvladani-stresu-jako-prevence-relapsu-vyhodnoceni-2bhu-edukani-skupiny-o-stresu&catid=1:aktivity-nno&Itemid=13
http://books.google.cz/books?id=prc-VADT_KkC&pg=PA225&lpg=PA225&dq=prevence+relapsu&source=bl&ots=b3kQUtiKBC&sig=83TZUM1CS0eyxJvfYTEAvyf-COk&hl=cs&sa=X&ei=BcMzVL_zOsaS7AafhYFA&ved=0CEMQ6AEwBTgK#v=onepage&q=prevence%20relapsu&f=false
Budeme rádi, když napíšete, jak Vám je, jak se situace vyvíjí a jestli Vám odpověď byla k užitku.
Držím palce, hodně štěstí, jde to!
Přeji dostatek sil a dobré vůle,
Amrit Sen.