řízení pod vlivem
David
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli je možné cca po pětí-šesti hodinách po požití pervitinu z krve prokázat že jsem v době jízdy nebyl drogou ovlivněn?
orientační test byl pozitivní slabou nepatrnou čárkou.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
to je otázkou zda bude ve Vašem vzorku krve nalezena vyšší hodnota než limitní hodnota metamfetaminu či amfetaminu, kterou uvádí Nažízení vlády č. 41/2014, o o stanovení jiných návykových látek a jejich limitních hodnot, při jejichž dosažení v krevním vzorku řidiče se řidič považuje za ovlivněného takovou návykovou látkou. Pro metamfetamin i amfetamin uvádí toto Nařízení 25ng/ml krve. Jestli překročíte tento limit u jedné či druhé látky (a/nebo u obou, tj. jak u původní látky tak u jejho metabolitu) opravdu nelze s určitoustí říci, protože toto závisí na mnoha skutečnostech, včetně individuálního nastavení organizmu.
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec