Užívání marihuany
Lusy
Dobrý den, můj partner užívá marihuanu již delší dobu. Snažím se mu domluvit, aby přestal, ale je to těžké. Plánujeme miminko, tak jsem se chtela zeptat, zda muže mít na početi/miminko vliv, ze partner užívá marihuanu? Já sama nikdy žádné drogy nezkousela ani neuzivala, nekourim, alkohol velice výjimečně.
Děkuji moc za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Lusy,
studie bohužel nehovoří zcela jednoznačně. Nicméně zdá se, že by marihuana mohla mít v době užívání vliv na menší pohyblivost sperimií i jejich menší počet ve spermatu. V případě, že dojde k vysazení, měl by se stav upravit. A pokud dojde i v tomto období k oplodnění, pak na další vývoj miminka nemá užívání marihuany na straně partnera vliv. Otázkou ale zůstává, jak se v takové situaci, kdy otec dítěte užívá marihuanu, budete cítit vy. Nejde přeci jenom o to, jestli jste v pořádku po fyzické stránce, ale i o vaši psychickou pohodu v době těhotenství.
Nepíšete nic o tom, jak se na situaci dívá váš partner, jaké má plány ohledně hulení ... bude užívat i v době vašeho těhotenství, bude v tom pokračovat i později? Bude hulit doma? Hlídat děti po té, co hulil? Komunikovat s nimi? Nemáte šanci ho uhlídat nebo přemluvit, rozhodnutí by mělo být v prvé řadě na něm. Vy mu ale můžete říct, jak se cítíte, čeho se obáváte, mluvit o tom, jak vidíte, že se chová apod. Nemá cenu dávat ultimáta, vyhrožovat nebo vydírat. Ale zároveň je dobré si stanovit sama pro sebe hranice, co je a co už není pro vás přijatelné a držet se jich.
Podrobnější informace o rizicích marihuany - zde.
Snad tedy alespoň takto.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.