Alkoholik
Kopretina
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat jestli přítel je alkoholik nebo to jenom moc řeším. Pije většinou jenom piva, ale pije každý den tak 4 piva někdy i víc a když jde do hospody vypije jich i 11 a víc a i panáky a potom je agresivní. Vyhledává rvačky a konflikty. Také je extrémně žárlivý a když je opilý je to ještě horší. Bez piva vydrží tak jeden den.. Děkuji za odpověđ

Odpověděl: Amrit Sen
Kopretino, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše trápení, obavy i starost. Podle toho, co píšete, Váš přítel alkoholik, tedy závislý na alkoholu je. Jestli správně rozumím, problém si nepřipouští, možná se Vás snaží přesvědčit, že je "v pořádku", jen Vy ho nechápete a věci vnímáte špatně, možná i další lidé, případně celý svět, s výjimkou jeho alkoholových kolegů, aspoň do doby, než dostanou přes ústa.
Znamená to, že dokud si partner problém nepřipustí, nepřizná ho i dalším lidem a nevyhledá pomoc, nepohne s ním ani pár skotu, Vy i zbytek světa se můžete svléci z kůže a rozkrájet na kousíčky, ale nezmění se nic. Naopak, situace se bude jen zhoršovat.
Otázkou zůstává, nakolik vám stojí za to s člověkem, který trápí a napadá okolí, trávit čas a život. Může se stát, že Vás takové soužití natolik rozloží, že nebudete mít na to řešit cokoli, natož ze vztahu odejít, i kdyby se dělo v podstatě cokoli.
Tím, kdo v tomto čase potřebuje podporu a pomoc, jste především Vy.
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor. Doporučuji vám tedy bez váhání zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné služby, konzultace a poradenství, pracuje s blízkými problematických uživatelů alkoholu a domluvit si termín schůzky. Nesejde na tom, jestli zvolíte AT poradnu, adiktologickou ambulanci, nebo obdobný typ zařízení, služby, lze jich využít i anonymně.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak s přítelem komunikovat a jak "ošetřit" sebe, abyste vztah "neodskákala" , nenechala se zničit. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat. V neposlední řadě, jak se lze pokusit podpořit motivaci přítele k pozitivním změnám a kontaktu s odbornou podporou a pomocí.
Jak můžete, podle oblasti a typu zařízení, kontakty na odborné služby v dosahu vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Přeji vám vše dobré, budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná. Citlivější údaje můžete uvést ve skryté poznámce, nebo bude li to Vaším přáním, nezveřejníme naši další komunikaci vůbec. Pošleme kód, po jehož vložení do patřičného místa na úvodní stránce poradny, se dotaz i odpověď, znázorní jen a pouze Vám.
Klidný zbytek víkendu, Amrit Sen.