Pervitin- léčba
stanicka
Dobrý den,
chtěla byxch se zeptat, jsem matkou dcery , které je 33 let a máme podezření , že asi rok je závislá , pravděpodobně na pervitinu, protože od loňského roku si nabrala různé půjčky , které neplatila. Dozvěděla jsem se to náhodou , krade nám doma věci ,už jsem ji musela přihlásit na úřad. Jsem jako matka zoufalá a chtěla bych vědět, co dělat aby se šla léčit. Myslí si , že žádný problém nemá a léčit se nemusí.

Odpověděl: Amrit Sen
Sáničko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši odůvodněnou starost o dceru, zoufalství, možná i pocity bezmoci, dobře, že píšete.
Symptomy, které popisujete, napovídají o dceřině užívání drog, jestli je závislá, či ne, si však takto na dálku netroufám posoudit.
Důležité, ať už je dcera závislá, či ne, je že, jak píšete, problém nevnímá, natož aby uvažovala o léčbě. Znamená to, že i kdyby se Vám ji, jako plnoletou, nějak podařilo do léčby natlačit, jsou šance na její úzdravu, respektive změnu přístupu k životu a životnímu stylu, odpusťe, minimální.
Z mého pohledu tím, kdo v tuto chvíli v tak náročné situaci potřebuje pomoc a podporu, jste Vy a rodina. Kdo nedokáže pomoci sobě, může být těžko prospěšný někomu dalšímu, ve vztahu k dceři, užívající drogy, to platí dvojnásob.
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor. Doporučuji Vám tedy vyhledat odbornou podporu a pomoc, spojit se, zavolat do specializovaného zařízení, které poskytuje bezplatné služby rodičům a blízkým uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného můžete pro dceru i sebe podniknout a jakým chybám se rozhodně vyhnout.
Dozvíte se, jak s dcerou komunikovat, v naději, že k užitku. Také, jak se lze pokusit podpořit motivaci dcery k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky a případné léčbě. Bez její motivace, touhy po změně, rozhodnutí a konkrétních kroků, vytrvalé, poctivé a usilovné práce na sobě, se můžete, odpusťte, Vy i zbytek světa svléci z kůže a rozkrájet na kousíčky, ale nezmění se nic...
Volejte do naší specializované služby a domluvte si termín pohovoru, můžete si vyjednat i průběžnější konzultace, abyste byla pevnější v kramflecích a věděla, jak reagovat v situacích, které přinese nadcházející čas:
Poradna pro rodiče PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
Provozní doba:
Po : 9:00 - 19:00
Út - Čt : 9:00 - 17:00
Pá : 9:00 - 15:00
Dozvíte se také, jak "ošetřit" sebe, jak zacházet, ku prospěchu Vašemu, dcery i rodiny, se sebou, připravte se na běh na delší trať. Doporučuji Vám "naordinovat" si vlastní aktivity a činnosti, které Vám přinesou oddych a radost, jediná možnost je začít u sebe.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Přeji Vám, dceři i rodině vše dobré,
držím palce, Amrit Sen.