Testy
Julie
Dobrý den,
prosím Vás o radu. Při chůzi v metru mě něco píchlo do nohy. Na místo jsem se potom vrátila a prohlížela ho, jestli někde neuvidím ležet jehlu. Žádné jehly jsem si nevšimla, ale nyní se mi celá záležitost rozležela v hlavě a dostala jsem velký strach, jestli jsem se přece jen nemohla píchnout event. o nějakou pohozenou jehlu. Jak by bylo nyní vhodné postupovat? Za jak dlouhou dobu si mohu udělat kontrolní testy na žloutenky apod.?
Mockrát děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Julie, dobrý den.
Inkubační doby:
Hepatitida A - 15 až 50 dní
Hepatitida B - 30 až 180 dní
Hepatitida C -  15 až 160 dní
Testy na HIV jsou zjistitelné testem nejdříve za 3 týdny od nákazy/bezpečně až za 2-3 měsíce. To znamená, že pokud se test provede dříve, není jistota, že testovaná osoba není nakažena.
Po pravdě řečeno, neumím si moc představit, jak byste se mohla při chůzi v metru poranit o jehlu. I kdyby byla někde použitá jehla pohozená, předpokládám, že nechodíte v tuto roční dobu po metru bosa. Můžete tu situaci nějak více a konkrétně popsat? Možná jsem to nepochopila správně...
MK