SURNE : PROSIM ,a spravne aplikovat suboxone
MontesPOCITY
Dobry deň ,písem tak skoro rano,neviem ani ako zacat ,asi tym ze som prisiel po pohrebu ktory mam tento tizden uz druhy zasebou...v skratke som uzivatelom lieku suboxone 8mg 1xtbl denne ,lebo uzival som opiaty ako su napriklad morfium,codein,fentanyl.naplaste,a v neposlednom rade aj Tramadol ,preto sa uz asi 4rok pravidelne liecim substitucnou liecbou kde cestujem do CPLDZ kazde dva tizdne si po predpis ktory je nazyvani ako opiodovi ak sa nemylim s modrym sikmym pruhom a stalo sa to ze pocitujem aj napriek 8mg denne abst.priznaky ktore sa stupnuju,v zivote by som nepovedal ze si ho skusim podat intravenozne...ale vsetko sterilne ,dezinfekcne,cisto nova inzulinka ,a teraz sa mi stalo ze ma nechcem byt rasovi ale romovia okradli o balenie suboxonu,kde som hned volal policiu no po patrani sme ich nenasli no jednu osobu som spoznal a povedal policii meno,no problem je vtom ze som mal mat suboxon do buduceho utorka 07.maja lebo dva balenia a teda teda mne skor lekar nepredpise tak som musel pretrpiet a raz 8mg raz 6mg a takto a ostalo mi povediac 6mg suboxonu to napisem v skritej poznamke.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý deň.
Ospravedlňujem sa, že som neodpísala hneď, dúfam, že ste to do dnes nejako s tou šestkou vydržal, aj keď to muselo byť ťažké. Suboxone a ani Subutex a ani iné tabletové lieky nie sú koncipované na intravenózne užívanie ani k príprave roztoku. V každom prípade, buprenorphin je rozpustný vo vode. Tablety vždy obsahujú okrem účinnej látky aj prídavné, pomocné látky - u Suboxonu sa udáva Monohydrát laktózy, Mannitol, Kukuřičný škrob, Povidon K 30, Kyselina citronová, Dihydrát natrium-citrátu, Magnesium-stearát, Draselná sůl acesulfamu, Přírodní citronové a limetové aroma. Nie všetko z toho sa Vám podarí rozpustiť vo vode, keď už fakt musíte i.v., tak nemiešať rovno v insulínke, ale mimo a natiahnite si cez vatičku, aby ste aspoň odfiltroval vačšie nerozpustné čiastočky v roztoku. Pravdou je, že na rozdiel od pouličného heroinu tu aspoň viete, čo a koľko presne tbl obsahuje, takže síce zostávajú bežné riziká i.v. užívania, ale nehrozí predávkovanie pri dodržaní dávkovania či otrava niečím neznámym primiešaným. V takto výnimočnej situácii ja proti tomu nič nemám, len dodržte všetky zásady vrátane dezinfekcie, ALE je potreba si uvedomiť, že existuje závislosť na ihle, kde sú komplikácie, cievne, srdečné, abscesy, infekcie, amputácie atd ..
Pár poznámok:
1. Suboxone by mal byť najúčinnejší práve sublinguálne, teda aspoň sa to hovorí. Kedysi predpisovaný Subutex pomerne rychle vytlačil práve tak, že sa tvrdilo, že i.v. sposobuje absťák vďaka Naloxonu a predpokladalo sa, že Suboxone sa bude užívať riadne. Ale zjavne nevyvoláva, užíva sa bežne i.v.
2. Buprenorphin v akejkoľvek forme (tbl, roztok, náplasť) perorálne, tj. keď normálne prehltnete ako bežné tbl., nebude robiť vobec nič, pretože sa v tenkom čreve a pečeni metabolizuje na neúčinný metabolit (first pass effect), preto je nutné voliť sposob podania, ktorý obchádza črevo a pečeň. Sublinguálne je celkom prijatelný sposob, vstrebá sa dostatočné množstvo a aj celkom rychle. Teoreticky možete všetky sposoby okrem klasického prehltnutia celej tablety.
3. Pri i.v. podanom buprenorphine rýchlejšie klesá účinná hladina, takže musíte dať častejšie - pri subling. užívanom Suboxone i Subutexe stačí 1x denne, ale v prípade núdze sa dá aj obdeň a fyzicky nič mimoriadne sa nedeje, skor psychika je v panike, že bude zle. Určite i.v. dávky sú obecne nižšie ako iné sposoby podania, len Vám neviem povedať, koľko sa Vám podarí rozpustiť Suboxonu a aká bude v konečnom dosledku dostupnosť i.v. vs. sublinguálne ....
4. Vačšina uživateľov nezačala užívať drogy i.v. kvoli šetrnosti, ale kvoli "nástupu" účinku. Pri i.v. Subutexe i Suboxone nie je nástup ako napr. pri heroine, ide skor o závislosť na ihle, rituál spojený s užívaním.
Neviem, aké sú možnosti liečby na Slovensku, ale v Čechách sa už nejakú dobu razí prístup, že keď pociťujete abstinenčné príznaky či máte chute, tak ste poddávkovaný a v súčasnosti sú klienti bežne na 16 či 24mg denne a netlačí sa toľko na znižovanie ako kedysi a aj ceny už sú prijatelné. Tiež chápem, že Vám asi v centre neuveria, keď poviete, že Vám ukradli recept, že s tým asi chodí dosť klientov, že si budú myslieť, že ste Suboxone predal či si navyšujete a preto nemáte, ale nie je možnost to s nimi v takto výnimočných prípadoch riešiť, ešte aj keď máte potvrdenie od polície? Keď sa to nedeje x krát za rok, kontaktovať lekára v centre, určite tam majú pravidlá pre tieto situácie.
Napíšte, ako ste pochodil a ako ste to prežil, nabudúce keby sa nedalo nijak inak, tak si rozdelte 6mg na 2mg každý druhý deň.
S pozdravom,
VP