Pervitin
Jsemtoja
Dobry den...
At uz moje otazka bude znit sebevic hloupe,prosim o shovívavost:)
Muj pritel bere pervitin...asi je dost pro nektere lidi smesne,kdyz muzu hrde prohlasit ze ja pervitin neuzivam presto ze s nim ziju...ani jsem to nezkusila stejne tak zadnoh jinou lehkou ani tvrdou drogu...jsme spolu rok a pul a ted to vtipne: mam velke problemy s pleti.nikdy pred tim krom mensich beznych zavad jsem to nepocitovala...nemuzu to mit z nej? Z toho co vylucuje jeho telo? Sliny..sperma..pot???
Dodrzuju zdravou stravu...piju hodne vody..pravidelne spim..cvicim...jsem zdrava a tohle me proste napadlo...
Moc dekuji za odpoved..
Kacka

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Kačko,
jestli to dobře chápu, obáváte se, jestli mohou nějakým způsobem mít vliv na vaši pleť partnerovy tělní tekutiny, se kterými přijdete do kontaktu.
Vyloučit to asi na stoprocent není možné. Ale předpokládala bych, že množství chemických látek, které by se do vás skrz sliny, sperma nebo kontakt s potem partnera dostaly, je natolik malé, že mají na vaši pleť jen pramalý význam. Co mne ale napadá je vliv stresu, nebo nějaké nepohody, vnitřní nespokojenosti se současnou situací, které se projeví právě stresem a následně i na kvalitě vaší pleti.
Jinak to ale může souviset i s čímkoli jiným. Možná se zkuste zamyslet, co všechno se ve vašem životě změnilo v posledním roce - může jít o změnu kosmetiky, antikoncepce, jiných léků, prostředí, stěhování, škola, práce, nějaké zvyky, které jste v souvislosti s novým partnerem změnila apod. A nebo může jít o cokoli jiného, co se prostě jen shodou okolností projevilo v této chvíli. Těžko říct. Pokud vás však situace trápí, není nic jednoduššího, než se pokusit potíže řešit ve spolupráci s kožním lékařem nebo dobrou kosmtičkou. Pravdou zůstává, že řešit problémy s pletí je většinou běh na delší trať. Často trvá i několik týdnů, než se na pleti projeví například změna stravovacích návyků.
Rozhodně neberu váš dotaz na lehkou váhu. Chápu, že vás takové potíže trápí. Bohužel nedokážeme takhle na dálku problémy lépe diagnostikovat. Držím palce, aby bylo brzo lépe.
Život s partnerem, který užívá drogy, není většinou zrovna nejideálnější, byť může mít své světlé nebo i zářivé chvíle, často jsou kompenzované i stresem a nepohodou. Kdybyste kdykoli v budoucnu chtěla napsat znovu, neváhejte.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.