Dotaz cirhoza
Lukas
Dobrý den mám prosím dotaz 10 let jsem pil alkohol a z zjistili mne cirhozu jater a přestal jsem pít teď už 10 dnů nepiju a chci se zeptat jestli mne úskodi když si zakouřm trávu
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Je sice skvělé, že se 10dní držíte, ale máte cirhózu, to opravdu není rýmička...
S ohledem na Váš zdravotní stav, by bylo více než rozumné, udržet abstinenci trvale, a to nejen od alkoholu, ale veškerých látek, které nějakým způsobem ovlivňují vědomí. Je tu velké riziko, že při změněném stavu vědomí ztratíte nad sebou kontrolu a šáhnete po něčem dalším, neriskovala bych!
Doporučuji dodržovat jaterní dietu, abstinovat od všeho a řídit se pokyny ošetřujícího lékaře, docházet na lékařské kontroly. Jinak to může mít fatální následky.
Stejně tak vyhledat odbornou adiktologickou službu a řešit svou závislost na alkoholu, protože chutě na další užití se budou průběžně chtě/nechtě objevovat ještě nějaký čas. Je potřebné, abyste věděl, co se s Vámi děje a uměl s tím pracovat. Terapeutická podpora by Vám byla k užitku.
Víte kam zajít? Můžeme Vám klidně nějaké zařízení doporučit, pokud nám napíšete, jaká města máte dobře dostupná.
Spíše než THC, by Vám teď udělal dobře ostropestřec.
Buďte opatrný, zdraví je jen jedno!
MK