Marihuana v krvi
Anonym
Dobrý den ano bylo to pri silnicni kontrole,den pref tim jsem mela 3 prasky marihuany,pocitam s tim ze mi ji v krvi najdou.ale po 18 hodinach jsem mela naposledy ty 3 prasky,takze se ty latky mohou rozlozit v krvi,nekde jsem cetla,ze jsou pak neaktivni. Takze mi ridicak zrejme seberou? Nebo je naka norma. Dekuji za odpoved

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
to je opravdu těžko odhadnout. Nic se nerozkládá, ale metabolizuje a metabolizmus závisí na množtsví věcí.
Limity při jejichž se řidič považuje za ovlivněného vyjmenovává Nařízení vlády č. 41/2014 Sb., o stanovení jiných návykových látek a jejich limitních hodnot, při jejichž dosažení v krevním vzorku řidiče se řidič považuje za ovlivněného takovou návykovou látkou. Pro delta-9-THC je pak tento limit 2 ng/ml. A dříve než se zeptáte - nikoli nelze odhadnout, jestli ve Vašem případě bude tento limit dosažen.
THC je vždy aktivní a metabolizuje se na některé neaktivní metabolity. Pro forenzní důsledky je však nejdůležitější koncentrace delta-9-THC v krvi.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec