jak žít život bez drog?
Randy
Ahojky. Jak přestat úžívat drogy když většina tak 80% mých kamarádu bere drogy či má tu zkušenost. Minimalně pijí alkohol. Nedavno jsem se rozešla s přítelem který pil alkohol a byl po něm agresivní a mě to ničilo. Přitom já sama užívám pervitin. Já nemám problém abstinovat ale mám problém s tím proč abstinovat. Musela jsem odříznout většinu svých přátel protože mi drogy připomínají, najednou byl můj život hrozně nudny do všeho jsem se musela nutit. př. Byli jsme s bvvalým přitelem na chatě uplně čistý a nic nás nebavilo jen jsme se furt procházeli, koukali na tv nebo leželi. Dokažu vydržet i půl roku čistá ale radost mi to nedělalo protože mi chybí přátele, hudba se kterou mám drogy spojené, povídaní si o nesmyslech atd. Já vím najít si nové kamarady a změnit koníčky ale já nevim jak. už asi pul roku se mě snaží dostat ven třeba jen do zoo kamarad co je čisty a mě se s ním ven jit prostě nechce a hledám si duvody proč to nejde. On to neví že beru. Co jsem se rozešla s přitelem co pil je mi sice líp nemusím tolerovat ty věčně agresvní stavy ale zas upadám do drog kvůli tomu že jsem doma sama, nemám vedle koho spát pro koho žít. I přes hromadu přátel a rodinu si přijdu sama a kompenzuji si to pervitinem. Nepotřebuji poradit jak abstinovat to vím ale jak žít život bez drog tak aby měl zase smysl a už drogy nevyhledávala. Tak abych žila ne jen přežívala protože pokaždé když jsem byla čísta mě to přišlo jako jen přežívaní a cokoliv jsem dělala musela jsem se nutit a nebo nepřirozená křeč. mám super rodinu jsem stále schopná chodit do práce, nemám dluhy ani žádné průsery ani nevím proč to dělám. Chci aby můj život byl zajímavý i bez drog. Bude mi brzo 30 ani vlastní rodinu ted nechci konkrétně dítě ale hrozně ráda bych si pořídila psa ale nevím jesli bych zvládla.Mužům se ted bojím věřit ale zas bych ráda měla přítele.////// Neříkam že jsem nonstop sjetá. Do práce nikdy nechodim pod vlivem ale všimla jsem si že to stupnuji. Už to není tak dvakraát do měsíce ale tak jednou dvakraát do tydne. Děkuji za přečtení a jakoukoliv radu. Slečna z Prahy

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
myslím, že se potýkáte s tím, s čím naprostá většina uživatelů, kteří to nenechali zajít až úplně do extrému - dokážete přestat brát, ale důvodů proč se k tomu vrátit je pořád ještě trochu víc, než těch, proč už nikdy ne. Není těžké přestat, ale vydržet to a právě ten život bez drog, to je ta abstinence. Není to vůbec jednoduché a obecný recept neexistuje. Nebo lépe řečeno, Vy ho znáte - změnit životní styl - ale to je hodně obecné a povrchní, to Vám nepomůže. Nejlepší bývá zajít se poradit osobně, probrat do podrobna svoji situaci a společně s terapeutem hledat kousek po kousku, jak si život přenastavit tak, aby byl spokojený i bez drog. Hodně tím urychlíte to tápání. Spoustě lidí funguje nějaká jedna výrazná změna, právě třeba pes, změna práce, nový partner. Jenže spoustu z toho nemůžete udělat ze dne na den, jak si vzpomenete. Proto je někdy třeba hodně pátrat. Zkuste zajít do některého z center, která uživatelům pomáhají a domluvit se na konzultaci. Kdybyste nevěděla, kam se obrátit, dejte vědět.
Snad se Vám brzy život bez drog bude zdát stejně příjemný jako ten s nimi.
S pozdravem
Jana Žáková