Problémy s travenim
Dan
Dobrý den,
jiz rok mě trápí extrémně nafouklé břicho, těžký odchod plynu (mám nutkání, ale nejde to), zácpa, občasné bolesti břicha, někdy žaludku, pocity na zvracení. Lekari mi nic nenašli, odběry i všechny testy v pořádku. Jsem občasný uživatel (1-2x do měsíce) např. mdmma, LSD, pervitinu. Je možné, ze je můj problém způsoben drogami, popřípadě o co by mohlo jít?
Predem velice dekuji za jakoukoliv odpověď.

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den, díky za dotaz.
Určitě je možné, že tam nějaká souvislost mezi zácpou a drogami je, ale nemůžu říct, že by se jednalo o „typický úkaz" u těchto konkrétních látek (u opiátů je to třeba dosti typické). Roli může hrát např. i nepravidelné stravování a nedostatečný příjem tekutin během vašeho občasného braní (obzvláště u stimulačních látek).
Z těchto informací a bez dalšího vyšetření vám asi bohužel nemůžu říct nic bližšího... Zácpa může mít nespočet příčin, od nežádoucích účinků léků či potravinových doplňků přes různá onemocnění až k mechanickým překážkám. Pokud se zatím nic neprokázalo, může se jednat o tzv. zácpu primární (tedy nezpůsobenou jinou chorobou či látkou). Tam by potom mohlo pomoci jíst více vlákniny, dostatečně pít, pravidelně se pohybovat. Psychický stav, váš obvyklý režim, stres apod. jsou určitě také důležité faktory, které trávení ovlivňují.
Pokud máte podezření, že za tím jsou drogy, možná je můžete zkusit na nějakou dobu vynechat? Pokud byste ohledně toho měl nějaké další dotazy či měl zájem o nějaké kontakty, určitě se ozvěte.
Zdravím, buďte na sebe opatrný!