trittigo
Naděje
Užívám trittigo.Mám problémy se spaním. Lékař mi to napsal ohledně spaní a ted se tu dozvídám,že vedlejší účinky je nespavost. Takže to nechápu. K tomu celý den trpím slabostí a únavou. Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Prvně, dobrý den!
Nežádoucí účinky vyplývají z hlášení potřebného pro registraci a postregistračních hlášení. To, že je u trazodonu uvedena nespavost je dle mého názoru způsobeno tím, že právě na nespavost je trazodon indikován a něktěří jedinci zahrnutí ve studiích mohli trpět nespavostí i přes nasazené léčivo (ať už kvůli dávce nebo jednoduše tím, že ještě nezačal "naplno" účinkovat trazodon apod.).
Trazodon je bezpečné léčivo s velmi pozitivním vlivem na spánek. Je to v současné době vedoucí látka pro léčbu nespavosti. Neznám samozřejmě podrobně Vaší anamnézu, ale Váš lékař/lékařka, která Vám trazodon indikovala sáhla naprosto správně po trazodonu - je to lék volby v této indikaci.
Píšete, že trpíte slabostí a únavou - tyto mohou mít dva důvody. Jednak mohou být způsobeny dlouhodobým deficitem spánku a postupně se se zlepšující kvalitou a kvantitou spánku upraví nebo mohou být způsobeny příliš vysokou dávkou trazodonu a vlastně si účinek trazodonu přetahujete do bdělého stavu. Bohužel, jak jsem psal neznám Vaší anamnézu a další podrobnosti a ani dávku, kterou užíváte neuvádíte, ale není nic jednoduššího než se domluvit s Vaším předepisujícím lékařem. Standardně se začíná nízkými dávkami a postupuje se tak, že se zvyšuje a hledá se nejnižší ještě účinná dávka tak, abyste dosahoval potřebného efektu a zároveň netrpěl nežádoucími účinky.
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec