leky
Hana
Dobrý den. Znovu Vás prosím ó radu. U snižování léků Zaldiar jsem na jednom denně. Dnes je to třetí den, co jsem se vrátila z nemocnice- akutně jsem měla artroskopii ramena. Na vysazení další půlky léků se necítím, ale Lyricu jsem vysadila uplne- třetí den. Jenže tu jsem brala krátce. Když pominu pooperační bolesti...po užití Zaldiaru se jakoby cítím aspoň ó něco lépe. Což mi po pravdě nahání strach. Lyricu jsem vysadila , protože jsem se dočetla jak je pak složité jí vysadit. Nechci být v neustále pasti. Léky..bolesti... Když jsem se v nemocnici zmínila ó mém problému s léky v podstatě se v dobrém úsmali a prý mám dát teď přednost lékům, abych zmírnila bolesti a až po uzdravení vysazovat. Necítím to takto. Po pravdě k sobě samé mám strach, že si akorát prodloužím dobu abst.priznaku. Už nevím, co je dobré a co špatně. Moc Vás prosím ó radu. Děkuji Vám a přeji všem jen vše dobre. Hana

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den, Hano,
to mě mrzí, že se vám to ještě zkomplikovalo ramenem... Myslím, že pokud vás rameno bolí, tak se nic hrozného nestane, když teď s dalším snižováním dávek Zaldiaru ještě pár dní po artroskopii počkáte. V rámci vašeho předchozího půlročního užívání to bude docela zanedbatelné, Až bolesti ramene poleví, můžete zase svým tempem ve snižování pokračovat (klidně jen o čtvrt tablety po týdnu či dvou).
Pokud léky nechcete, je to přece úplně v pořádku. Jsou i nefarmakologické způsoby zvládání bolesti (chlazení nebo naopak zahřívání, masáže, cvičení, rehabilitace... záleží na typu bolesti).
Jestli vás ale bolest výrazně limituje, je stejně tak v pořádku, abyste nějaké léky (třeba jen dočasně) brala - zvlášť pokud byste je brala zodpovědně a volila ty, u kterých je riziko závislosti nízké. Dobré je to, co vám pomůže, ale zároveň vám to do budoucna nepřinese větší potíže.
Budu držet palce, aby se vám brzy dařilo lépe!