Extáze
P.23
Dobrý den,
měla jsem úraz kotníku a následně trombózu, kterou jsem léčila přibližně dva měsíce. Brala jsem prášky Eliquis. Už jsou to dva měsíce od ukončení léčby a chci se zeptat, zda je dobrý nápad si dát na párty čtvrt nebo půlku extáze?
Díky za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře, že píšete a zajímáte se o rizika, respektive opravte mne, jestli se pletu, chcete si zachovat tělesné i psychické zdraví.
Každé užití drogy zatěžuje organizmus, tím spíš psychostimulační drogy. Proto Vám užití MDMA - Extáze, nedoporučuji, a to nejen kvůli rekonvalescenci po úrazu a nemoci, ale především kvůli okolnostem popsaným ve skryté poznámce.
Tak či tak, berte popsanou zkušenost, jako zprávu, signál organizmu, že pro Vás drogy nejsou to pravé ořechové a nejlépe se jim napříště nejlépe obloukem vyhněte, protože odteď i při zachování pravidel HR (harm reduction - snižování rizik) pro bezpečnější užití MDMA, se Vám může "v bleděmodrém", přihodit při intoxikaci, kdykoli.
Pokud byste měla v úmyslu i tak "tahat čerta za ocas", odložte další užití na co nejdelší čas a dodržte přiložená doporučení:
Především buďte opatrná. MDMA (3,4-methylenedioxy-methamphetamin), není ani nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U MDMA v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada, nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Vyvarujte se rizikového sexu, vždy použijte kondom.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měl být vždy odpočatý, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a vydatně se najíst a napít, osprchovat, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti a umožníte organismu se zregenerovat.
Více se dočtete na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
Další informace zde:
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
Přeji Vám vše dobré, poklidný víkend,
Amrit Sen.