Závislost? 3
Experimentor
Dobrý den,
omlouvám se za neucelené informace. Je mi 25. Hulila jsem hodně mezi 17-18 rokem, kdy byl můj přítel hulic. (to jsme hulili každý den nebo ob den, rozhodně několikrát tydne, již s ním ale nejsem). Při rozchodu jsem bez problémů úplně přestala.Začala jsem opět loni občas s kamarádem, cca 1x za 1-2 měsíce.cca od Vánoc se má frekvence huleni zvedla, nyní 1x týdne určitě, občas 2x.
Nad kritérií závislosti jsem se zamyslela, víceméně s ničím jsem se ale neztotoznila. Prozatím mám "problém" jen s tím kolem a hulenim.
Test na webu jsem si dělala, děkuji za odkaz. Výsledek jsem měla 6-15b. Což psali že je užívání s určitými riziky.
O tom na měsíc úplně vysadit jsem přemýšlela, ale víc by se mi líbilo uhlídat to bez přerušení, pokud by to bylo možné (což nevím, jestli možné je).
Myslíte, že je možné pravidelně dlouhodobě užívat konopi aniž by se člověk stal závislým?
Dekuji moc za rady i odkazy. Postupně to pročítám.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru a doplňující informace. Fajn, že píšete a že jste si "projela" zaslané odkazy.
Ještě lepší, že na Vás kritéria závislosti nesedí.
Prakticky si ověřit, jak na tom skutečně se závislostí jste, nebo jí spolehlivě předcházet, bohužel, bez jasně stanovených pauz a reflektování, nakolik se je podařilo dodržet, tím spíš při dlouhodobém pravidelném užívání drog, zkuste věřit, opravdu nelze.
Každý člověk je jedinečný originál a užívání drog na něj může působit různě sa mít rozdílný účinek, stejně jako se dopady jejich užívání mohou u jednotlivců lišit.
Znamená to, že někdo se stane závislým velmi snadno a brzy, jiný po delší době pravidelného intenzinzivního užívání, další lidé nestanou závislými vůbec. Ve hře mohou být i nejrůznější předpoklady a mnoho dalších okolností.
To je i odpověď na poslední otázku.
Stačí takto?
Buďte na sebe opatrná, hezký víkend,
Amrit Sen.