Závislost - 2
Experimentator
Dobrý den,
pokračování předchozího dotazu a odpověď na reakci.
To s tím kinem mě zaujalo. Praveze dřív jsem hodně jezdila na kole bez huleni, pak jsem to zkusila s hulenim a začalo mě to bavit víc a teď už vždy, když se jdu projet si u toho i zahulim. A představa že bych si měla jít jen tak zajezdit "za střízliva" mě příliš neláká. Toto uvědomění si mi zaplo v hlavě alarm, že je nejspíš něco špatně. Takto by to přece nemělo být. Tak nevím, zda je to smutný fakt a je to normální, nebo to teda může být projev závislosti?
Baví mě to a chci to dělat dál, ale nechci být na trávě závislá. Tak moc nevím, jak to ukocirovat.

Odpověděl: Amrit Sen
Opět zdravím,
zásah, hřebíček na hlavičku, to je přesně ono. Odpusťte, ale opustím zavádějící téma, jestli se chováte "normálně", či ne. Projev, který popisujete je, řekněme, znepokojující...
Jak zjistit, nebo aspoň nahlédnout, jak na tom jste, nebo nejste se závislostí, už přece víte.
Čekal jsem, že zareagujete aspoň tak, že uvedete Váš věk, od toho by se mohla odvíjet naše lépe zacílená relevantnější odpověď.
Odkaz na web k problematice s nabídkou odborných služeb máte.
Zamyslela jste se nad kritérii a projevy závislosti, které jsme uvedli v předchozím dotazu?
Zkusila jste si test z webu? Pročetla si odkazy? Využila některou z nabídek?
Nezvažujete zkusit na nějakou dobu, aspoň měsíc vysadit?
To jsou kroky, které za Vás my, ani nikdo jiný neuděláme, nezlobte se, ale začínáme se točit v neproduktivním kruhu...
Nejsem tu proto, abych kohokoli přemlouval. Jsem zastáncem osobní svobody každého člověka bez výjimky a respektuji jeho právo zvolit si cestu a životní styl, ať se to někomu líbí, či ne.
Některé z typických projevů závislosti:
Silná touha po návykové látce
Narušená kontrola v užívání návykové látky
Projevy rozvinuté tolerance vůči látce
Projevy syndromu z odnětí - odvykacího stavu
Zaujetí užíváním návykové látky před ostatními běžnými činnostmi a zájmy
Užívání v situacích, kdy je to zjevně pro organismus nebezpečné a škodlivé jak v rovině psychické, tak v rovině somatické
Některé změny, které mohou být signály problematického užívání drog:
Změny nálad, velké výkyvy v náladách - rychlé a prudčí přechody, výbuchy, někdy hraničící s agresivním chováním, dlouhodobé smutky nebo naopak
Změny chování, problémy s dodržováním pravidel
Změna v potřebě financí
Změna v názorech, oblékání, symbolech
Změna vzhledu - od změny líčení po výraz tváře, rysy, oči
Změna koníčků, případně jejich zanedbávání
Změna okruhu přátel
Mnoho dalšího se dozvíte na webu, věnovanámu lidem, kteří chtějí předejít problémům s užíváním konopných drog, nebo je redukovat, či řešit a nabízí, kromě kontaktů na specialisty i možnost on-line léčby.
Hned na úvodní stránce můžete zkusit test, který, pokud jste schopná sebereflexe a odpovídat na otázky poctivě, Vám jistě napoví, jak na tom s případnou závislostí jste:
https://koncimshulenim.cz/
Další odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
https://www.celostnimedicina.cz/priznaky-a-rizika-uzivani-marihuany.htm
https://www.cpzp.cz/clanek/523-0-Marihuana-ma-zdravotni-rizika.html
https://www.legalizace.cz/zpusobuje-konopi-zavislost/
https://koncimshulenim.cz/o-marihuane/
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete kontaktovat kolegy ze specializovaného pracoviště, poskytující, kromě jiného i služby v rámci programu pro lidi závislé, nebo ohrožené závislostí na konopných drogách:
Denní stacionář DST SANANIM
Janovského 26
170 00 Praha 7
Telefon: +420 220 803 130
+420 220 800 041
Mobil: +420 605 212 175
E-mail: stacionar@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst).html
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor. Pokud nejste z Prahy a měla zájem si nezávazně, anonymně popovídat s odborníky, napište ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na kvalitní bezplatné služby, jejichž pracovníci Vám po bližším seznámení se situací, ochotně poskytnou nejen potřebné informace, ale i podporu.
Píšete o pocitu, že je něco špatně, volba je na Vás. Za mě máte nakročeno buď k tomu, stát žít svobodně, nebo se stát závislou. Stojíte na rozcestí a rozhodujete se. Informace máte, takže se v budoucnu nebude mít na co, hlavně sama před sebou, vymlouvat.
Přeji Vám vše dobré, ať už zvolíte jakkoli.
Jsme tu pro Vás, Amrit Sen.